WOLETZ, J. Analýza metod pro určení rychlosti vozidel z videozáznamů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2023.
Celkově je práce zpracována kvalitně a naplňuje zadané cíle. Vlastní analýza měření je provedena korektně, výsledky jsou zpracovány přehledně.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění cíle a rozsahu zadání | A | Práce naplnila zadání bez výhrad. | |
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem | B | Je zobrazen přehled používaných metod pro určení rychlostí z kamerových záznamů. Jsou také uvedeny některé méně obvyklé metody. Některé metody mohly být vysvětleny detailněji a srozumitelněji. V práci mohla být provedena podrobnější rešerše ohledně využívání metod a příklady již publikovaných případových studií. | |
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody | A | V praktické části byly použity vhodné metody pro zjištění rychlostí, byl proveden dostatečný počet měření pro získání videozáznamů k analýze a různými metodami byla ověřena přesnost dostupných metod a jejich vhodnost použití v různých situacích. | |
Odborná úroveň diplomové práce | A | V práci je použita korektní terminologie, jsou využívány korektní metody. | |
Přínos pro praktické i teoretické využití | A | Pro praktické využití práce shrnuje, jaké metody a jakým způsobem je vhodné použít při zjišťování rychlostí. Poskytuje tak přehledný návod zejména pro využití ve znalecké praxi. Na práci je také možné navázat dalšími zjišťováními a případným řešením optimalizace některých metod například pro snížení časové náročnosti při zachování dostatečné přesnosti. | |
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 | D | V práci jsou uvedeny jak české, tak zahraniční zdroje. Zdrojů je velmi malý počet, což je sice částečně dáno danou problematikou, nicméně zcela jistě není rešerše provedena vyčerpávajícím způsobem. Z hlediska rešerše chybí zdroje zabývající se zejména praktickým využitím, případovými studiemi, více zdroji k využívání jedné metody apod. | |
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň | B | Práce je členěna vesměs logicky, ale některé informace v praktické části práce by byly logičtěji začleněny již v rešeršní části. V práci se místy vyskytují drobné překlepy a chyby. |
Práce je po odborné stránce na velmi dobré úrovni, vytknout však lze kromě ne příliš zdařilého formátování textu a chybných odkazů mezi kapitolami také chybějicí označení původu všech vlastních obrázků, tabulek a grafů (alespoň "(foto vlastní)", či pouze "(vlastní)" nebo "(autor)") a nepříliš rozsáhlý seznam použitých zdrojů (11 z toho 5 zahraničních). Rovněž uspořádání informací v práci není vždy vhodně zvoleno. Např. omezení metody popsané v kap. 4.4 se čtenář dozví až v kapitole 7.1.3 a možnost eliminace tohoto omezení je popsána až v kapitole 7.6.2.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Úplnost vypracování | A | Práce splnila cíle, uvedené v zadání. | |
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce | A | Návrh experimentů i použité a porovnávané metody jsou zcela relevantní k cílům práce. | |
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody | B | Po odborné stránce je práce na velmi dobré úrovni. Uspořádání výsledků a jejich interpretace mohly být zvoleny vhodněji. | |
Obtížnost a správnost řešení | B | Práce svojí obtížností řešení odpovídá danému typu kvalifikačních prací. | |
Přínos pro praktické i teoretické využití | A | Práce jednak dobře popisuje jednotlivé využitelné metody a jednak dává také informace o jejich spolehlivosti v konkrétních případech. | |
Odborná jazyková úroveň | B | Některé fiormulace by potřebovaly přepracovat, často by byl vhodnější trpný rod, než činný apod. Po odborné stránce je jazykově v pořádku. | |
Písemná a grafická úprava tj. text, grafy, tabulky | D | Formátování textu je na horší úrovni (vysvětlivky pod vzthay, seznam literatura apod.). Rovněž tabulky bylo jistě možné zpracovat přeheldněji. V kapitole 7 jsou odkazy na kapitolu 5, má to být 6 aj. |
eVSKP id 143862