THÉR, T. Retrofit dopravníku palet [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2022.

Posudky

Posudek vedoucího

Benešl, Tomáš

Student v práci navrhnul retrofit dopravníku palet. Součástí zadání bylo vytvoření nového elektrického schématu s novými komponentami, výběr řídicího systému, oživení a ověření funkcionality a taky zaměření se na funkční bezpečnost. Bakalářská práce byla vypracována ve spolupráci s externí firmou. Student v rámci celého roku pracoval průběžně a konzultoval dosažené výsledky. V textové části zdokumentoval veškerou odvedenou práci a v příloze je možné najít jak elektrické schéma, tak návod pro obsluhu. Pan Thér si tak vyzkoušel vypracování malé kompletní zakázky pro oblast průmyslové automatizace, a to od návrhu a po finální realizaci a dokumentaci. V textové části práce jsou obrovské mezery mezi odstavci a obrázky, což zvětšilo rozsah práce o značnou část. Práce také obsahuje malé množství překlepů, nevygenerovaných referencí na obrázky a formálních chyb. Práce svědčí o bakalářských znalostech studenta a doporučuji ji k obhajobě s hodnocením A 90 bodů.

Navrhovaná známka
A
Body
90

Posudek oponenta

Jirgl, Miroslav

Bakalářská práce pana Théra se věnuje modernizaci průmyslového zařízení – dopravníku palet. Vzhledem k obsahu zadání hodnotím téma jako poměrně komplexní. V kapitole Úvod je shrnut současný stav zařízení a jsou vydefinovány důvody jeho modernizace. Tuto kapitolu bych doporučil přidat jako samostatnou a Úvod zpracovat standardním způsobem. Následujících 5 kapitol pak popisuje celou realizaci a lze je považovat za vlastní dílo studenta. V kapitole 1 – Elektrická část odpovídající prvnímu bodu zadání jsou popsány vybrané komponenty a způsob jejich zapojení (celková dokumentace elektrického zapojení je pak přiložena jako samostatná příloha). Tato dokumentace je poměrně přehledná a obsahuje potřebné náležitosti. Připomínku mám jen k absenci jakéhokoli zdůvodnění výběru použitých komponent. Následující dvě kapitoly popisují tvorbu řídicího software a vizualizace v prostředí TIA Portal. Tato část obsahuje vývojové diagramy i stručný popis jednotlivých funkcí a obrazovek. Kapitola 4 pak popisuje verifikaci funkčnosti řídicího systému. Pro tyto účely student realizoval i digitální model zařízení. Poslední kapitola pak popisuje analýzu funkční bezpečnosti. Je zde popsána potřebná teorie včetně definice důležitých vztahů a termínů opírající se o odbornou literaturu, která je citována v odpovídajícím množství. Následuje vyhodnocení funkční bezpečnosti zařízení. Tím považuji za splněný i poslední bod zadání. Výsledný dojem z práce však trochu kazí formální část. Trochu nesmyslná prázdná místa a vynechané řádky v jednotlivých podkapitolách, některé poměrně nepřiměřeně velké obrázky (zejména komponent či Obr. 5.4), či špatná kvalita některých obrázků (viz např. Obr. 5.1). Zde však musím dodat, že i tak je rozsah práce dostatečný. V textu se navíc vyskytuje několik překlepů a chybných odkazů. Textová část tak působí, že byla psána ve spěchu. I přes uvedené formální nedostatky však práce dokládá poměrně široké spektrum dovedností studenta a svědčí o jeho schopnostech. Práci doporučuji k obhajobě a navrhuji hodnocení 90 b/A.

Navrhovaná známka
A
Body
90

Otázky

eVSKP id 142270