LOJEK, S. Návrh laboratorních úloh v prostředí Riverbed Modeler [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2018.
Diplomová práce se zaměřuje na návrh laboratorních úloh v síťovém simulátoru Riverbed Modeler Academic Edition 17.5. Na základě zadání vznikly tři laboratorní úlohy včetně návodů pro studenty, z čehož první úloha se zaměřuje na srovnání transportních protokolů TCP a UDP, druhá úloha rozebírá problematiku protokolů ATM a frame relay a poslední úloha porovnává IPv4 a IPv6. Student ke zpracování diplomové práce přistupoval aktivně a aktuální výsledky pravidelně konzultoval. Zadání práce považuji za splněné. Jednotlivé úlohy neobsahují všechny názorné ukázky dané problematiky, jenž bych v úlohách uvítal, nicméně tento nedostatek je primárně způsoben jistými nedostatky použitého programu, ve kterém bylo vytvoření úloh požadováno. Jisté výhrady ale mám k ne vždy zcela optimální znalosti studenta, potřebné k náležitému zpracování v úlohách řešené problematiky. Práci hodnotím B/87 bodů.
Práce studenta Bc. Stanislava Lojka se zaměřuje na vytvoření úloh a kvalitních studijních materiálů ke cvičení z předmětu Komunikační technologie (BKOM). V teorii se student zaměřil na použitý program Riverbed Modeller, který slouží k simulacím síťových mechanismů a jejich grafické reprezentaci. Dále se zaměřil na síťová témata, na která zpracovával úlohy pro studenty: transportní protokoly TCP a UDP, protokoly pátečních sítí ATM a Frame Relay a nakonec protokoly síťové vrstvy IPv4 a IPv6. V praktické části práce jsou prezentovány vypracované úlohy s podrobnou grafickou dokumentací. Zadání hovoří o tom, že by měly být navrženy tři nové úlohy. Z úvodu a abstraktu je patrné, že zcela nová úloha je pouze třetí zmíněná, předchozí dvě jsou upravené. Proti původní verzi úloh však došlo k významným změnám a byly rovněž vylepšeny teoretické úvody. Zadání tedy považuji v tomto směru za splněné. Dále je v zadání zmíněn protokol SCTP, který ovšem není součástí práce. Odhaduji, že to souvisí se zjednodušenou verzí programu Riverbed Modeller pro akademické použití. Pro jistotu však studenta žádám o vysvětlení v rámci obhajoby. V teorii mne překvapilo, že student čerpá ze skript. Je to však pochopitelné jednak proto, že skripta k předmětu Komunikační technologie jsou zásadní oporou pro studenty a pro tvorbu úloh je nutné mít dobrý přehled o znalostech studentů, kteří právě z tohoto skripta čerpají. Ve druhé řadě také proto, že zmíněná skripta jsou doporučenou literaturou k práci. Přesto bych v teoretickém úvodu uvítala, aby student více čerpal ze zahraniční literatury. Oceňuji dobrou formální úroveň práce. Uvádění citací až za větou, respektive za tečkou, nepovažuji za úplě vhodné. Ač se zde objevují typografické chyby, například chybějící nedělitelné mezery u krátkých předložek na koncích řádku, výraz Frame Realy a podobné drobnosti, odhaduji, že práce byla zpracována s dostatečnou časovou rezervou a byla provedena kvalitní korektura.
eVSKP id 110075