DIBLÍK, J. Energetické štítky elektrických spotřebičů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2008.
Bakalářská práce svým rozsahem odpovídá zadání a naplňuje všechny jeho body. Formální a grafické zpracování je na průměrné úrovni s typografickými nedostatky. Dále se v práci vyskytuje několik více či méně závažných technických nepřesností a nedostatků. Například: - str. 21: popis rovnic 3.1.1-3.1.3 je naprosto nedostačující, - nejsou popsány postupy stanovení parametrů v tabulkách 3-2 až 3-8 a dalších, - str. 25: lupen není jednotka světelného toku, - popis rovnic 3.5.1-3.5.3 a dalších je velice laxní, - str. 40 kap.5: spotřeba elektrické energie není ve W ale Ws. Přístup studenta k řešení práce hodnotím vzhledem k zanedbávání konzultací jako podprůměrný. S ohledem na uvedená dílčí hodnocení doporučuji bakalářskou práci k ústní obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | B | 40/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | C | 15/20 | |
Formální zpracování práce | C | 15/20 | |
Využití literatury | A | 9/10 |
Předložená bakalářská práce je zaměřena na problematiku označování různých typů elektrických spotřebičů energetickými štítky, které již na první pohled poskytují o daném spotřebiči důležité informace, jež usnadňují případnému kupujícímu výběr vhodného spotřebiče podle jeho představ. Energetické štítky tedy slouží pro rychlé srovnání parametrů spotřebičů různých výrobců. Student v práci uvádí výčet spotřebičů, u kterých musí ze zákona výrobce či distributor uvádět na viditelném místě energetický štítek. U konkrétních spotřebičů rovněž popisuje jednotlivé parametry, jež je nutné na energetickém štítku uvádět. Student se v práci dále pozastavuje nad skutečností, že povinnost uvádět energetické štítky je zavedena pouze pro omezenou skupinu spotřebičů pro domácí užití, a navrhuje rozšíření povinnosti uvádět štítky i pro další domácí spotřebiče, jako např. domácí pekárny, výpočetní techniku, vysavače a jiné. Konkrétně pro domácí pekárnu student rozebral všechny možné její parametry, které by měly být na energetickém štítku uvedeny. Při návrhu student nezapoměl stanovit referenční podmínky pro stanovení energetické účinnosti obdobných zařízení, což by bez znalosti referenčních podmínek nebylo možné. Práce splnila požadavky zadání a doporučuji práci k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | 19/20 | |
Odborná úroveň práce | B | 41/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | A | 18/20 | |
Formální zpracování práce | C | 7/10 |
eVSKP id 13044