DOBROVOLNÝ, F. Mentální trénink pro tenisty [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2013.
Závěrečná práce Filipa Dobrovolného se zabývá možností začlenění mentálního tréninku do přípravy tenisového oddílu v Blansku. Autor se v teoretické části věnuje popisu tenisu, psychologie sportu a oblasti mentálního tréninku, sponzoringu a marketingu sportovních klubů. V analytické části se zabývá hospodařením zvoleného klubu, marketingovým plánem, provedl SWOT analýzu a dotazníkové šetření. Správně si klade otázku, zda tenisté mentální trénink vůbec znají a zdali by měli zájem jej začlenit do tréninkového procesu. Výsledky šetření i analýz jsou jednoznačné. Na jejich základě student navrhuje reálné způsoby zisku financí, které by pomohly začlenit mentální přípravu do běžného chodu klubu. Cíle práce tím byly naplněné, vlastní návrhy doplněné grafickými přílohami vysoce oceňuji, zejména možnost jejich reálné užitečnosti. Otázka k obhajobě: Kolik procent výkonu tenisového hráče regionální úrovně podle vás ovlivňují psychické faktory a proč jim není v běžném tréninkovém procesu věnováno více prostoru? Práci hodnotím výborně a doporučuji ji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | Všechny cíle práce byly splněny. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | Student správně provedl dotazníkové šetření a analýzy, na jejichž základě stanovil vlastní návrhy řešení. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | Na analýzy bylo relevantně navazováno, vlastní návrhy z nich přímo vycházejí. | |
Praktická využitelnost výsledků | A | Bakalářská práce je zaměřená velmi prakticky a využitelnost je nesporně reálná. | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | Uspořádání práce je výborné, formální náležitosti vykazují jen minimální chyby a jazyková úroveň je dostatečná | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | B | V práci je využita řada užitečných primárních zdrojů. |
Autor se ve své práci věnuje oblasti mentálního tréninku pro tenisty na úrovni krajských a okresních soutěží. Na této úrovni se mentálnímu tréninku nevěnuje taková pozornost, jakou by si zasloužil, proto je dobře, že se autor tomuto tématu věnuje, navíc v tenisovém klubu, který jsem v mládežnickém a dorosteneckém věku reprezentoval a dodnes jsem jeho členem. Problematikou fungování tohoto klubu jsem se taktéž zabýval během svého studia na Ekonomicko-správní fakultě MU v Brně. Autor si za cíl své práce stanovil návrh řešení realizace mentálního tréninku pro tenisový oddíl působící v krajském přeboru, a to na základě analýzy současného stavu. Cíl práce autor splnil, jeho návrhy řešení jsou obsáhlé a přitom dostupné a ve většině případů realizovatelné. Struktura teoretické části práce je přehledná a obsahuje všechny potřebné informace. Kapitoly 2.8 a 2.9 mohly být stručněji vysvětleny a zahrnuty v první kapitole (metodika práce). Co se týče analýzy současného stavu, zde převažuje finanční a marketingová stránka nad samotnou analýzou současné situace a aplikace mentálního tréninku v klubu. Není tak jasné, zda a jak se v současnosti mentální trénink v klubu provozuje či nikoliv. V této oblasti by bylo by vhodné i obecnější srovnání s některým klubem ze stejné soutěže. Marketingová analýza je zpracována kvalitně a odráží tamější stav. Využití dotazníku je velmi dobrým nápadem, dotazník je dobře strukturován. Nicméně si nejsem jistý, zda počet dotazovaných účastníků je dostatečný. Mentální trénink by jistě byl vhodný pro všechna závodní družstva v blanenském klubu, proto autor mohl rozšířit dotazníkové šetření i mezi ostatní závodní hráče. Vlastní návrhy řešení jsou ve většině případů dobře propracované, jak po stránce obsahové, tak finanční. V rámci finančních možností klubu oceňuji autorův návrh na vyškolení vlastních trenérů namísto angažování cizího odborníka. V terminologii, stylistické a jazykové úrovni neshledávám žádné vážnější nedostatky. Obdobně s prací s informačními zdroji. Závěrečnou práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Praktická využitelnost výsledků | B | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | ||
Práce s informačními zdroji | B |
eVSKP id 62803