BUDAY, O. Rozpoznávání a klasifikace emocí na základě analýzy textových zpráv [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2011.
Cílem diplomové práce byl návrh metody pro rozpoznání a klasifikaci emocí radosti a hněvu na základě analýzy textových zpráv. Student pracoval samostatně a plnil pokyny vedoucího. Vytvořil funkční aplikaci v jazyce JAVA, která umožňuje analýzu dvou vybraných emocí ve slovech, větách i celých odstavcích. Diplomová práce má dobrou grafickou i jazykovou úroveň. Po stránce matematického vyjadřování není obvyklé psát matematické vztahy programové proměnné (např. vztah 5.2).
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | A | 50/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | A | 20/20 | |
Formální zpracování práce | A | 18/20 | |
Využití literatury | A | 10/10 |
Diplomová práce se zabývá analýzou textu z pohledu emocí, je na dobré odborné i formální úrovni a student plne splnil zadání. Za hlavní prínos práce považuji zajímavý prístup, který pro analýzu emocí z textu klade duraz na doménovou znalost ceského jazyka. Práci lze naopak vytknout, že student nedostatecne formálne prostudoval stav vedy a techniky v oblasti emocního zpracování textu a tím také nevyužil soucasné metody. Práce zcela opomíjí možnosti umelé inteligence a i pres skutecnost, že je v této oblasti defakto standardem. Procentuální zhodnocení také nevychází z vnímání lidmi. Lze také vytknout, že celá horší kvalitu objektového návrhu celé aplikace. Tvrzení, že si práce klade za „cíl objasnení lidských emocí“ je prinejmenším odvážné. S prihlédnutím na rozsah práce lze konstatovat, že by vše bylo nad rámec jediné diplomové práce. Navrhuji zvážit hodnocení „A“ za predpokladu, že student prokáže pri odpovedích na dotazy výbornou orientaci v problematice.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | 20/20 | |
Odborná úroveň práce | B | 40/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | A | 18/20 | |
Formální zpracování práce | A | 9/10 |
eVSKP id 35317