KUŽELA, J. Průzkum vlivu geometrie průřezu ohýbané části na životnost stabilizační tyče automobilu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2013.
Diplomová práce Josefa Kužely byla vypracovaná ve spolupráci s firmou Mubea. Svým rozsahem i obsahem přesahuje standardní požadavky, které jsou kladeny na tento typ závěrečných prací. Při řešení práce diplomant prokazoval velkou aktivitu, samostatnost a tvůrčí originalitu. Dosažené výsledky při řešení zadaného úkolu jistě budou velkým přínosem pro danou firmu. Diplomová práce Josefa Kužely kompletně splňuje zadané cíle a doporučuji ji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Bc. Josef Kužela zpracoval práci, zaměřenou na sledování vlivu procesu ohýbání na životnost trubkového stabilizátoru automobilu, která ve všech směrech převyšuje požadavky na kvalitní práci diplomovou. V rámci řešení zadaných úkolů připravil, ve spolupráci s několika pracovišti realizoval a posléze vyhodnotil širokou škálu experimentů. Získané výsledky správně interpretoval a vyvodil z nich konkrétní doporučení pro nastavení rychlosti ohýbání a velikosti přídavné axiální síly ohýbací linky. Pro vyřešení tohoto úkolu současně vypracoval metodiku přípravy vzorků pro tenzometrická měření a experimentální stanovení reálné axiální síly působící na trubku při ohybu; vyhodnotil velikost přetvoření pomocí deformačních sítí; proměřil zbytková napětí ve stabilizátoru po deformaci a po následné operaci popouštění a na závěr uskutečnil i dynamické testování životnosti stabilizátorů. Vlastní diplomová práce s rozsahem 103 stran textu a 76 stran příloh, je logicky uspořádaná, její grafická i stylistická úprava je na vysoké úrovni. V práci se nevyskytují překlepy, chybné, nebo nejasné formulace. Text je napsán velice kultivovaně, technicky správně, v logických návaznostech jsou zde dokumentovány východiska a postupy řešení všech dílčích problémů zadání. Za přínos a vhodné doplnění práce pokládám i úvodní kapitoly diplomové práce, v nichž je popsána funkce, vývoj a postup výroby stabilizátoru osobního automobilu. K obsahové, ani formální stránce diplomové práce nemám připomínky.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 63622