BENEŠOVÁ, S. Budoucnost systémů ADAS [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2023.

Posudky

Posudek vedoucího

Kučera, Pavel

Autorka práce Simona Benešová měla za úkol vypracovat rešeršní práci se zaměřením na ADAS systémy. Studentka přistoupila k jednotlivým cílům dle zadání a postupně danou problematiku v práci popisovala v rozsahu odpovídajícím tomuto typu práce. Studentka na práci pracovala samostatně bez její potřeby konzultací s vedoucím práce. Z hlediska přehledu současného stavu v dané problematice autorka bohužel na úkor kvality práce používala nevhodnou literaturu (fóra, diskuse, webové stránky) nebo značně zastaralou, a právě v tomto odvětví, kde se vývoj mění velice dynamicky, to není vhodné. Z hlediska popisu jednotlivých oblastí je vysvětlení někdy zmatené nebo používá nevhodné výrazy pro tento typ práce např. „a hlavně přidá na zocelení nervů.“ Dost často se v práci nacházejí nevhodné odborné termíny nebo překlepy např. „přičmž“ atd. Také některé kapitoly se nedají považovat jako ADAS systémy např. kapitola o HEAD – UP displeji ho popisuje jako systém, ale to není přímo ADAS systém, ale zařízení pro zobrazování potřebných informací z různých ADAS systémů. Cíle v zadání bakalářské práce se dají považovat za splněné, ale s výhradami, kde by se třeba mezi popisovanými systémy dal právě očekávat např. Front Assist systém atd. Práce jako celek splňuje požadavky pro obhajobu.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání C
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod C
Vlastní přínos a originalita D
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii D
Logické uspořádání práce a formální náležitosti C
Grafická, stylistická úprava a pravopis D
Práce s literaturou včetně citací D
Samostatnost studenta při zpracování tématu C
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Píštěk, Václav

Bakalářská práce autorky Simony Benešové má celkový rozsah 38 stran a jejím hlavním cílem bylo soustředit  informace o pokročilých asistenčních systémech řízení (ADAS) a nastínit směry jejich dalšího předpokládaného vývoje. Lze konstatovat, že autorka rozčlenila práci do logicky na sebe navazujících kapitol, což svědčí o jejím přehledu i dobré orientaci v této poměrně rozsáhlé problematice. V kap. 1 jsou přehledně popsány hlavní komponenty systému ADAS, doplněné vždy vhodným a názorným vyobrazením. V navazující kap. 2 jsou následně soustředěny informace o známých typech asistenčních systémů řízení. Možným dalším vývojem systémů ADAS včetně související problematiky legislativy se zabývá kap. 3. Souhrnně lze konstatovat, že bakalářská práce je dobře uspořádaná, textová a obrazová část jsou vždy vyvážené a dobře se doplňují. Podklady, z nichž autorka vycházela, jsou příslušně citovány, bylo však možné k řadě témat využít i novější zdroje. Formální uspořádání práce splňuje příslušné požadavky, lze vytknout pouze drobné přepisy či nedostatky, jako např.: Použitý pojem "řídící" jednotka na str. 11 i dalších. Jelikož se zde jedná o přídavné jméno účelové, nikoli dějové, mělo by být "řídicí". Každý obrázek by měl být citován v textu, avšak obr. 6 v kap. 1.4.5 není, v jeho popisu je přepis "Mzda", zjevně má být Mazda. Bakalářská práce splnila zadání v celém rozsahu.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis C
Práce s literaturou včetně citací B
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 149138