BENEŠOVÁ, S. Budoucnost systémů ADAS [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2023.
Autorka práce Simona Benešová měla za úkol vypracovat rešeršní práci se zaměřením na ADAS systémy. Studentka přistoupila k jednotlivým cílům dle zadání a postupně danou problematiku v práci popisovala v rozsahu odpovídajícím tomuto typu práce. Studentka na práci pracovala samostatně bez její potřeby konzultací s vedoucím práce. Z hlediska přehledu současného stavu v dané problematice autorka bohužel na úkor kvality práce používala nevhodnou literaturu (fóra, diskuse, webové stránky) nebo značně zastaralou, a právě v tomto odvětví, kde se vývoj mění velice dynamicky, to není vhodné. Z hlediska popisu jednotlivých oblastí je vysvětlení někdy zmatené nebo používá nevhodné výrazy pro tento typ práce např. „a hlavně přidá na zocelení nervů.“ Dost často se v práci nacházejí nevhodné odborné termíny nebo překlepy např. „přičmž“ atd. Také některé kapitoly se nedají považovat jako ADAS systémy např. kapitola o HEAD – UP displeji ho popisuje jako systém, ale to není přímo ADAS systém, ale zařízení pro zobrazování potřebných informací z různých ADAS systémů. Cíle v zadání bakalářské práce se dají považovat za splněné, ale s výhradami, kde by se třeba mezi popisovanými systémy dal právě očekávat např. Front Assist systém atd. Práce jako celek splňuje požadavky pro obhajobu.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | D | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | D | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | D | ||
Práce s literaturou včetně citací | D | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | C |
Bakalářská práce autorky Simony Benešové má celkový rozsah 38 stran a jejím hlavním cílem bylo soustředit informace o pokročilých asistenčních systémech řízení (ADAS) a nastínit směry jejich dalšího předpokládaného vývoje. Lze konstatovat, že autorka rozčlenila práci do logicky na sebe navazujících kapitol, což svědčí o jejím přehledu i dobré orientaci v této poměrně rozsáhlé problematice. V kap. 1 jsou přehledně popsány hlavní komponenty systému ADAS, doplněné vždy vhodným a názorným vyobrazením. V navazující kap. 2 jsou následně soustředěny informace o známých typech asistenčních systémů řízení. Možným dalším vývojem systémů ADAS včetně související problematiky legislativy se zabývá kap. 3. Souhrnně lze konstatovat, že bakalářská práce je dobře uspořádaná, textová a obrazová část jsou vždy vyvážené a dobře se doplňují. Podklady, z nichž autorka vycházela, jsou příslušně citovány, bylo však možné k řadě témat využít i novější zdroje. Formální uspořádání práce splňuje příslušné požadavky, lze vytknout pouze drobné přepisy či nedostatky, jako např.: Použitý pojem "řídící" jednotka na str. 11 i dalších. Jelikož se zde jedná o přídavné jméno účelové, nikoli dějové, mělo by být "řídicí". Každý obrázek by měl být citován v textu, avšak obr. 6 v kap. 1.4.5 není, v jeho popisu je přepis "Mzda", zjevně má být Mazda. Bakalářská práce splnila zadání v celém rozsahu.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | |||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | |||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 149138