MOHYLA, J. Inverted Pendulum Remote Real-time Controller Implemented in Matlab-Simulink and LabView Environments [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2016.

Posudky

Posudek vedoucího

Václavek, Pavel

Studen pracoval na bakalářské práci na zahraničním pracovišti, přičemž se věnoval tématu, které výrazně překračuje běžný rozsah bakalářského studia. Student využíval konzultace v přiměřeném rozsahu telekonferenční formou, která se ukázala jako velmi efektivní. Na konzultace byl vždy dobře připraven. Student se řídil radami získanými během konzultací a přicházel i s vlastním řešením problémů. Bylo zřejmé, že na zpracování tématu pracuje se zájmem a velkým nasazením. Během zpracování práce student narazil na problémy se realizací komunikačních funkcí při propojení částí řízení realizovaných v LabView a prostředí Matlab-Simulink. Tyto potíže dokázal student uspokojivě vyřešit. Kromě implementačních prací a experimentů obsahuje bakalářská práce i poměrně zajímavou část teorie řízení, která je však uvedena spíše jen okrajově. Je škoda, že se student více nezaměřil i na teoretické aspekty samotného návrhu řízení experimentálního systému. To však nijak nesnižuje zajímavost samotných získaných výsledků experimentů. Celkově práce studenta svědčí o schopnostech řešit technické problémy a doporučuji ji k obhajobě s navrženým hodnocením A.

Navrhovaná známka
A
Body
95

Posudek oponenta

Veselý, Libor

Předložená bakalářská práce se zabývá řízením inverzního kyvadla při působení proměnného dopravního zpoždění, které je způsobeno komunikací. Zadání lze považovat po stránce teoretické za velmi náročné. Práce je psaná v anglickém jazyce a je logicky a přehledně rozdělena do pěti kapitol, které mají odpovídající rozsah. Po formální stránce bych ocenil vyšší kvalitu některých obrázků, pestřejší angličtinu a použití trpného rodu. V práci mi chybí odvození linearizovaného matematického modelu, který popisuje chování inverzního kyvadla. Průběh akčních zásahů vzhledem k nastavení matic Q a R. Jako zmatečné vidím označení matice řiditelnosti C a někdy jako Co. Navíc se toto označení plete s výstupní maticí spojitého systému. V rovnici 4.27 používáte označení matic systému A, B a C, ale v rovnici 4.1 jste je zavedl, jako matice F, G a H. Chybí popis matice J. Špatné použití tučného písma. Student během řešení musel proniknout do složité problematiky stavové regulace a zakomponování dopravního zpoždění do stavového popisu. Zadání bakalářská práce bylo splněno ve všech bodech. Práce svědčí o bakalářských schopnostech studenta a doporučuji ji k obhajobě. Navrhuji hodnocení B-88.

Navrhovaná známka
B
Body
88

Otázky

eVSKP id 93840