MARKOVÁ, L. Využití analytických metod a chemometrie k ověření geografické autenticity medu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2021.
Lucie Marková přistupovala k zadaným úkolům velmi pečlivě a splnila zadání své bakalářské práce. Velmi pozitivně hodnotím u studentky schopnost práce s jazykem a s textem, práce odevzdaná ke kontrole byla velmi čtivá a nevyžadovala příliš korekcí od vedoucího práce. Výsledky své práce studentka dokázala přehledně zpracovat, nad výsledky se zamyslela a dokázala výsledky spojit s diskusí, ke které bylo potřeba mj. nastudovat potřebnou literaturu. Studentka během celé doby zpracování bakalářské práce byla v kontaktu s konzultantem a s vedoucím práce a pravidelně informovala o progresu svojí práce. Bakalářskou práci studentky L.Markové doporučuji k obhajobě a hodnotím ji známkou A/výborně.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Kvalita zpracování výsledků | B | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | A | ||
Využívání konzultací při řešení práce | A | ||
Celkový přístup k řešení úkolů | A | ||
Splnění požadavků zadání | A | ||
Studium literatury a její zpracování | A | ||
Využití poznatků z literatury | A |
Předmětem práce studentky Lucie Markové bylo využití analytických metod k ověření geografické autenticity medu, který patří k nejčastěji falšovaným potravinám. Struktura práce má standardní členění, kde bych vytknul jen chybějící seznam zkratek. V teoretické části autorka podává ucelený přehled o charakteristice různých druhů medů a způsobech jeho falšování. Z formálního hlediska mám výtku zejména k podkapitolám čtvrté úrovně, které nejsou zahrnuty v obsahu, a tudíž by neměly být číslovány, k nejednotnému číslování stran a velikosti písma v tabulkách. Po odborné stránce je však literární rešerše na vysoké úrovni a lze z ní usoudit, že studentka se v dané problematice velmi dobře orientuje. V rámci experimentální části autorka zkoumala vybrané parametry v 26 různých vzorcích medu. V laboratoři pracovala samostatně, spolehlivě a aktivně se zajímala o používané instrumentální metody. Veškerá naměřená data dokázala studentka správně vyhodnotit a přehledně je prezentuje ve formě tabulek. V rámci diskuse oceňuji kritické zhodnocení výsledků a jejich zasazení do kontextu s odbornou literaturou. V rámci statistického zpracování dat bych jen uvítal více rozvedený princip použitých testů a analýzy hlavních komponent, neboť z textu není jasné, na základě čeho byly stanoveny korelační koeficienty v tabulce 26. Taktéž by bylo vhodné uvést statistické programy použité při zpracování dat. Autorka čerpala celkem z 38 literárních zdrojů, které jsou správně citovány. Stanovené cíle studentka splnila a závěry práce stručně a přehledně formulovala. Celkový dojem z bakalářské práce mírně snižuje tučnější řez textu na některých stranách, což je patrně důsledek barevného tisku. Rád bych také studentku upozornil na zavádějící použití některých pojmů, např. rozdíl mezi minerály a minerálními látkami. V kontextu se však jedná o nadstandardní bakalářkou práci, u které studentka prokázala orientaci v řešené problematice, aktivní přístup k laboratorní práci a také schopnost kompozice odborného textu delšího rozsahu bez většího množství gramatických a typografických chyb. Předloženou bakalářskou práci tedy doporučuji k obhajobě a hodnotím celkovou známkou "A", tj. výborně.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Logické členění práce | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Využití literatury a její citace | A | ||
Úroveň jazykového zpracování | A | ||
Formální úroveň práce – celkový dojem | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | A |
eVSKP id 131389