BARTOŠ, A. Reverse engineering hlavy motoru závodního historického vozu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2025.

Posudky

Posudek vedoucího

Tobiáš, Martin

Bakalářská práce se zabývá reverse engineeringem hlavy motoru závodního historického vozu Škoda 130RS. Student zpracoval dostačně obsáhlou rešerši zaměřenou na historii závodních vozů značky Škoda, především na jejich pohonné jednotky a prováděné úpravy, a čerpal přitom z dostatečného množství relevantních zdrojů, které řádně ocitoval. V praktické části relativně stručně popsal postup 3D skenování, tvorbu CAD modelu a provedl rozměrové porovnání modelu s původní skenovanou sítí. Vzhledem k omezením použitého 3D skeneru nebylo možné zachytit geometrii vnitřních dutin, zejména vodního pláště, který student následně vymodeloval pouze schematicky, což v práci transparentně uvedl. Formální i grafická stránka textu odpovídá požadavkům na tento typ práce, rovněž po jazykové stránce je práce bez závažných nedostatků. Menší výhrady mám k některým ilustracím v praktické části, které jsou místy nepřesně popsány nebo by bylo vhodné zvolit informativnější obrázky. Student pracoval samostatně, konzultací však začal intenzivněji využívat až v pozdější fázi zpracování, což omezilo možnost včasné korekce některých nedostatků. Přesto je z práce patrné, že se v problematice dobře zorientoval a zadané cíle splnil. Práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod C
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací A
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Janoušek, Michal

Bakalářská práce pana Bartoše se zabývá reverse engineerigem hlavy vozu Škoda 130RS s motivací vyrobit repliku hlavy válců pro závody historických vozidel. V první části práce autor obecně popisuje co je reverzní inženýrství a metody k němu používané v historickém přehledu. Druhá část rešerše popisuje historii závodních vozidel Škoda od motocyklů Laurin a Klement až po vůz Škoda 130 RS, kterým se autor v práci dále zabývá. V praktické části je hlava válců skenována skenerem GOM Atos a výsledný model poté dále zpracován v software Zeiss Inspect, aby dále sloužil jako předloha pro tvorbu CAD modelu v Autodesk Inventor. Součást byla modelována jako sestava s ohledem na technologii odlévání, aby mohla sloužit jako model pro odlitek repliky. Autor práce vhodně postupuje i při tvorbě vodního pláště, který není možné zachytit optickým scannerem. Práce je zpracována přehledně a doporučuji ji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 166724