KŘIVÁNKOVÁ, E. Vliv velmi nízko hustotního polyetylénu na tokové vlastnosti recyklovaného polyetylénu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2019.
Bakalářskou práci slečny Elišky Křivánkové nelze hodnotit jinak než čistou výbornou. Každé části práce se věnovala poctivě a trpělivě, nic neodkládala na poslední chvíli a vše zvládla zcela samostatně. Asi dva měsíce jednou týdně využívala 2h konzultaci, aby se utvrdila ve správném pochopení víc než jen základů reologie polymerních tavenin. Na výbornou zvládla přípravu vzorků i reologická měření, grafické zpracování dat je na vědecké úrovni. Výborná je také diskuze výsledků a to i v návaznosti na již publikované poznatky. Na výbornou studentka zvládla také formulaci závěrů práce. V práci není nic navíc, naopak, některé pasáže jsou až hutné. Velkou část teoretické části čerpala z literatury vydané v jazyce anglickém. V bakalářské práci byl popsán vliv přídavku velmi nízko hustotního polyetylénu (LLD) na reologické chování taveniny recyklovaného polyetylénu (rPE), který sám byl směsí nízko hustotního polyetylénu a LLD. Přídavkem LLD se reguluje zpracovatelnost rPE. Protože diplomová práce obsahuje všechny předepsané části a její cíle byly splněny, doporučuji ji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | A | ||
Využívání konzultací při řešení práce | A | ||
Celkový přístup k řešení úkolů | A | ||
Splnění požadavků zadání | A | ||
Studium literatury a její zpracování | A | ||
Využití poznatků z literatury | A |
V této bakalářské práci byl zkoumaným materiálem recyklát polyetylénu. Hlavní metodou charakterizace materiálu byla reologická měření jeho tavenin, jak ostatně vystihuje název práce a její zadání. Teoretická část je rozdělena do dvou sekcí. První sekce se zabývá zkoumaným materiálem. Tato by si ale zasloužila nějakou tu stránku navíc. Ve druhé sekci je sice stručně, ale přesto vzhledem k rozsáhlosti vědního oboru dostatečně popsán úvod do reologie. V experimentální části jsou představeny materiály použité v práci a jejich příprava včetně směsí na extruderu. Dále nastavení přístroje (rotačního reometru) a popis metod použitých u reologických měření. Chybí zde ale uvedení přístrojů, které se použily v rámci diferenční kompenzační kalorimetrie (DSC) a termogravimetrie (TGA). Získané výsledky jsou vzhledem k metodice zpracovány především v podobě grafů a jsou velmi dobře komentovány. Na tomto místě je potřeba toto ocenit vzhledem k poměrně rozsáhlému a náročnému vědnímu oboru, jakým je reologie a také vzhledem k počtu typů materiálů, jejich měření, analýzou dat a jejich grafickým zpracováním. Ohledně grafů snad jedna připomínka vzhledem ke zpracovaným křivkám, kde se tyto křivky někdy hodně překrývaly (např. Obr. 33). Možná by pomohla menší hustota vynesených bodů a zároveň jejich proložení tenkou čarou nebo případně výřez (zvětšení) oblasti zájmu tj. průsečíku křivek. Dále by bylo vhodné přenést do další tabulky (tedy kromě Tabulky 1) složení připravených materiálů pro jejich rychlejší orientaci ve zkratkách. Cíl předložené bakalářské práce byl každopádně splněn na výbornou.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Logické členění práce | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Využití literatury a její citace | A | ||
Úroveň jazykového zpracování | A | ||
Formální úroveň práce – celkový dojem | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | A |
eVSKP id 113601