KUČEROVÁ, A. Hospodaření vybrané příspěvkové organizace [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2017.
Standardní bakalářská práce s nestejnou kvalitou jednotlivých částí. Analýza nákladů a výnosů není příliš rozsáhlá ani hluboká, nicméně studentka ji doplňuje výpočtem vybraných ukazatelů finanční analýzy. Zde bych očekávala rozsáhlejší a zasvěcenější komentář k výsledkům. Návrhy vycházejí z reality příspěvkových organizací, některé (část 4.3) měly být víc propracované. Celkově však hodnotím předloženou bakalářskou práci jako sice nikoliv přelomovou, ale slušnou práci svého druhu. Doporučuji ji k obhajobě a navrhuji klasifikovat stupněm dobře ("C"). Otázka k obhajobě: Můžete prosím vysvětlit výpočty v tabulkách 17. a 18.?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | C | Cíle práce byly splněny: práce obsahuje všechny požadované části, i když nestejné úrovně. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | Postup práce, způsob řešení a užití metod jsou adekvátní bakalářské práci. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | Interpretace výsledků, vyvozování závěrů apod. jsou dobré, úměrné práci podobného typu a bakalářského stupně studia. | |
Praktická využitelnost výsledků | C | Některé z uvedených návrhů jsou reálné a smysluplné (např. pronájem multimediálních učeben), některé obecné (průzkum trhu s výběrem nových dodavatelů). | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | Formální náležitosti práce jsou velmi dobré. | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | B | Studentka používá méně častý způsob citací, nicméně fakultními pravidly povolený. Práce se zdroji je jinak velmi dobrá. |
Jako ředitelka školy se orientuji v problematice vedení školské příspěvkové organizace a jejího hospodaření. K ekonomickým termínům a výpočtům nemám patřičnou odbornost. V kapitole 3. 2. by hlavní zdroje financování příspěvkové organizace měly být dle důležitosti v opačném pořadí.Vyvozené návrhy řešení a posouzení jejich přínosů pro příspěvkovou organizaci jsou v dnešních podmínkách vesnické školy (pronájem učeben s dataprojektorem) málo reálné. Nereálné je i zřízení termínovaného vkladu v naší organizaci, protože vyšší zůstatek běžného účtu je určen k výplatě mzdových prostředků a zákonných odvodů ve stávajícím čtvrtletí. Přínos ze založení termínovaného vkladu by byl minimální a přechod k jiné bance pouze zatíží administrativu.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Praktická využitelnost výsledků | C | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | ||
Práce s informačními zdroji | B |
eVSKP id 102767