WARZECHA, T. Návrh marketingového mixu nově vznikající společnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2018.

Posudky

Posudek vedoucího

Mráček, Pavel

Autor se v práci zabývá zajímavým tématem, kterému by se sám chtěl v budoucnu věnovat. Tento fakt byl výrazně poznat při zpracování analytické a návrhové části práce na s ním souvisejících konzultacích. V práci autor prokazuje schopnost využít získané teoretické poznatky jak při sestavení analýz a jejich vyhodnocení, tak i v návrhové části. Jako hodnotnou lze považovat analytickou část i samotné návrhy. Autor analyzovanou konkurenci v místě působení vhodně doplnil i konkurenty v podobě velkých pivovarů. Na výsledcích analýz je pak vystavěno několik návrhů vedoucích k naplnění stanoveného cíle. Autor vhodně nastavil marketingový mix. Velice dobře v práci působí samotné nastavení vizuálu navrhovaného produktu včetně facebookového profilu. Škoda je, že autor více nepropracoval samotný merchandising produktů/značky (v práci je zobrazena pouze sklenice - obr. 22). V práci autor dobře vnímal potřebu různého cenového nastavení směrem k různým cílovým skupinám (restaurace/koncový zákazník). I přes drobné výtky lze ale práci označit za přínosnou jak z pohledu využití výsledků analýz tak i v podobě využití samotných návrhů. Návrhy mohou být zcela jistě výbornou inspirací pro realizaci v praxi. Otázky k obhajobě: 1) Jaké marchandisingové prostředky jsou podle Vás v oblasti působení minipivovarů nezbytné a doporučil byste je využívat hned v samotných začátcích? 2) Jak reálná je realizace zmíněného návrhu?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C Práce je řešena standardním postupem s využitím adekvátních metod.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B Autor v práci projevuje schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry.
Praktická využitelnost výsledků C
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B Práce je postavena na standardní osnově a má logickou, přehlednou strukturu. Autor využívá vhodné terminologie na odborné úrovni.
Práce s informačními zdroji, včetně citací D práce obsahuje adekvátní zdroje informací. Bohužel však autor špatně uvádí zdroje u obrázků, které sice sám zpracoval (překreslil), ale vycházejí (jsou překresleny) z nějakého konkrétního zdroje. Podobně špatně jsou pak také sestaveny tabulky, které uvádějí převzaté údaje (např. demografický vývoj obyvatelstva, atp.).
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Mucha,, Martin

Autor bakalářské práce se zabýval návrhem marketingového mixu nově vznikající společnosti (minipivovaru). Zvolené metody v analytické části jsou v základní rovině správné, avšak postrádám zhodnocení příležitostí a hrozeb projektu u metody SLEPT. Dále se autor správně věnoval analýze konkurence, ale doporučil bych jasnější a přehlednější kategorizaci výstupů vzhledem k různé velikosti konkurenčních pivovarů. Praktická využitelnost návrhů je vcelku reálná. I přes některé terminologické nedostatky splňuje po formální stránce bakalářská práce požadavky. Bakalářskou práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod D
Praktická využitelnost výsledků C
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň D
Práce s informačními zdroji C
Splnění stanovených cílů C
Navrhovaná známka
C

Otázky

eVSKP id 112096