VESELÁ, M. Návrh marketingové strategie vybraného českého podniku s expanzí na zahraniční trh [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2021.

Posudky

Posudek vedoucího

Milichovský, František

Předložená diplomová práce je zpracovaná na dobré úrovni. Velmi pozitivně pak hodnotím komplexní návrhovou část práce, která komplexně zohledňuje veškeré potřeby nově otevírané prodejny v Bratislavě. Vzhledem k tomu odpovídá i rozsah návrhové části. Otázky: 1) Jaké jsou předpokládané přínosy ze zavedení jednotlivých návrhů? 2) Jaké je konkurenční prostředí na Slovensku v možnosti získání svatebních šatů? Jaké jsou případné substituty? 3) Na jakém základě byla stanovena hodnota pronájmu prostor v Bratislavě?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B Diplomantka zpracovala diplomovou práci na velmi dobré úrovni. Vzhledem k jednotlivým návrhům práce a výslednému zhodnocení lze konstatovat, že diplomová práce dosáhla stanoveného hlavního cíle.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B Zvolený a popsaný postup řešení diplomové práce odpovídá zadanému tématu. V úrovni naplnění jednotlivých metod jsou drobné rezervy, při jejichž rozpracování by práce mohla dosáhnout mnohem vyšší úrovně.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C Výstupy diplomové práce jsou cíleny na lokalitu Bratislava. V rámci segmentace jsou uvedena segmentační kritéria pro zákaznice z ČR - není přímo uvedeno, zda v novém působišti bude cílová skupina identická. Ve vazbě na požadavky segmentace pak postrádám informace o velikosti vybraného segmentu. V případě dalších položek analytické části jsou drobné nejasnosti v popisu vnějšího okolí podniku, obzvláště se zaměřením na vybraný trh. Ve zpracované SWOT analýze jsou pak uvedeny tři položky v příležitostech (O2, O3 a O4), které nepředstavují příležitost, ale již konkrétní řešení.
Praktická využitelnost výsledků B Pro vybraný podnik představuje předložená diplomová práce kvalitní podklad pro vhodné nastavení všech procesů v oblasti marketingové činností, jejímž prostřednictvím je možné získat zákazníky v novém působišti a celkově přizpůsobit veškeré parametry. Mírné nedostatky lze vidět v analýzách oborového prostředí, na něž by musel vybraný podnik flexibilně zareagovat.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B Jazyková úroveň diplomové práce je na dobré úrovni. Diplomová práce obsahuje překlepy, nevhodné jazykové formulace a také používá různorodou terminologii. Současně je mírně snížená čitelnost některých objektů. Celkově je diplomová práce zpracována na úrovni, která je požadována u diplomové práce.
Práce s informačními zdroji, včetně citací B Zvolené zdroje jsou na úrovni a odpovídají zadanému tématu. Citace uvedených zdrojů odpovídají požadavkům na VŠKP. Nicméně, v některých případech v analytické části jsou použity citace v nevhodné podobě.
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Veselá, Jitka

Práce je na velmi dobré úrovni. V teoretickém základu by studentka měla zhodnotit i možnosti tvorby strategie a vstupu na zahraniční trh. Kvalitu provedených analýz a z nich vyplývajících řešení tento fakt však nijak neovlivňuje.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů A
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Praktická využitelnost výsledků A
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji A
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 135084