PAVLÍK, M. Vstřikovací systém s tlakovým zásobníkem pro vozidla kategorie NRMM [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2023.
Student prokázal splnění cílů zadání. Používal odpovídající odbornou literaturu a i po grafické stránce je práce na velmi dobré úrovni. Rozsah práce odpovídá představě vedoucího. Student v pravidelném kontaktu s vedoucím práce aktivně přistupoval k řešené problematice a na konzultacích prokázal zejména zájem o zadané téma. Použité metody mají převážně rešeršní charakter. Kladně hodnotím kontakt autora práce s konkrétním servisem, seznámení s konkrétním vozidlem a základní použití diagnostického nástroje pro zjistění tlaku paliva v zásobníku. Student má všechny předpoklady pro úspěšnou obhajobu práce a dokončení bakalářského studia.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Bakalářská práce pana Pavlíka se zabývá vstřikovacími systémy s tlakovým zásobníkem pro pohonné jednotky nesilničních mobilních strojů. Věcná část je obsažena na 40 stranách a je rešeršního charakteru. Student se na začátku práce věnuje popisu klíčových funkčních celků z pohledu konstrukce, účelu a principu funkce. Za tímto účelem je provedeno rozdělení na oblast nízkotlakou, vysokotlakou a elektronickou regulaci. Tyto kapitoly jsou obsahově vyváženy, poskytují aktuální informace a myšlenkově na sebe navazují. Ne příliš vhodné se jeví vyčlenění klíčových komponent vysokotlaké části z této oblasti a jejich uvedení, jako samostatných kapitol s číslováním 1. úrovně, dle mého názoru to snižuje úroveň logického uspořádání práce. Opět však zmíním, že i kapitoly 2, 3 a 4 obsahují adekvátní informace a potvrzují komplexitu nabytých znalostí studenta. Pozitivně hodnotím kapitolu 5, kdy krom detailního popisu vybraných aplikací konkrétních výrobců traktoru bylo studentem realizováno ověření provozních parametrů vstřikovacího systému za provozu pomocí diagnostického nástroje. V závěru práce je věnována pozornost nutné synergii vstřikovacího systému s technologiemi snižování emisí ze spalovacího procesu. Zároveň zde student vyvozuje vlastní závěry s ohledem na možné směry budoucího vývoje a perspektivy vstřikovacího systému common rail. Práce je psána čtivou formou s malým množstvím gramatických chyb. Kvalitu a vhodnost použitých obrázků považuji za odpovídající, výhradu mám k nevhodně volené formě značení zdrojů pod obrázky. Celkově lze říci, že student prokázal schopnost zpracování a osvojení si dané problematiky, zadané cíle splnil, práci tedy doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 149845