LAZÚR, J. Analýza a vizualizace dat hromadné dopravy města Brna [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2023.
Student ke své práci přistupoval svědomitě, dokázal pracovat samostatně a vytvořil použitelné řešení, které přispěje Dopravnímu oddělení města Brna k lepšímu vyhodnocování zpoždění vozů městské hromadné dopravy. Výsledky byly publikovány. Navrhuji hodnocení stupněm A .
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Zadání vzniklo ve spolupráci s Magistrátem města Brna (MMB), Oddělením dat, analýz a evaluací města Brna. Cílem bylo analyzovat, zpracovat a vizualizovat data reprezentující reálné polohy vozidel městské hromadné dopravy Brna v čase. Konkrétní zaměření práce spočívalo v analýze zpoždění vozů. Student vytvořil analytický informační systém prezentující tyto data ve formě interaktivní mapy. Za tímto účelem se musel důkladně seznámit s dodanými daty, problematikou zpracování velkých objemů dat, které narůstají v čase, existujícími dopravními systémy a vytvořit efektivní algoritmus pro zpracování dodaných dat. Mimo jiné musel prostudovat technologie pro tvorbu informačního systému (Express, MongoDB, React, Leaflet). Zadání hodnotím jako obtížnější. Bylo splněno ve všech jeho bodech. | ||
Práce s literaturou | Student prostudoval rozsáhlé množství zdrojů týkající se zejména problematiky hromadné dopravy, zpracování geografických dat, geografických informačních systémů a použitých technologií. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Student komunikoval během celého akademického roku. Konzultace probíhaly online s vedoucím práce a lidmi z MMB. Student řádně plnil zadané úkoly a práce postupovala dobrým tempem. | ||
Aktivita při dokončování | Práce byla dokončena v termínu a mohla být dostatečně konzultována. Výsledky byly prezentovány MMB. | ||
Publikační činnost, ocenění | Výsledky byly publikovány formou posteru na konferenci Excel@FIT 2023 . Software byl vykázán v projektu IGA pod licencí GPL-3. |
Autor navrhnul a implementoval systém pro sledování, vizualizaci a vyhodnocování anomálií, zejména zpoždění ve veřejné dopravě. Pro vizualizaci řešil také souvisící problém hledání trasy podle zadaných bodů a mapového podkladu. Vytvořil funkční systém a otestoval ho. Pro některé menší formální nedostatky v textu (bod Formální úprava) hodnotím práci stupněm B (resp. "A až B").
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | |||
Rozsah splnění požadavků zadání | Autor splnil všechny body zadání. | ||
Rozsah technické zprávy | Práce má 50 stran včetně seznamu literatury, což odpovídá cca 70 normostranám. | ||
Prezentační úroveň technické zprávy | 95 | Text práce je dobře členěný a srozumitelný. | |
Formální úprava technické zprávy | 75 | Po formální stránce má práce dobrou úroveň. Diagramy a mapy jsou precizní, u převzatých obrázků jsou správně uvedeny zdroje. V textu práce je několik drobných pravopisných a typografických chyb a více překlepů. Nebyl použit nástroj pro korekci překlepů ani slovenské vzory dělení slov pro TeX. | |
Práce s literaturou | 90 | Text obsahuje celkem 31 odkazů na literaturu, z toho je polovina článků z časopisů, druhou polovinu tvoří sborníky konferencí a knihy. Odkaz [10] by si zasloužil přesnější uvedení autorského kolektivu. | |
Realizační výstup | 95 | Výsledkem je funkční programový systém, který implementuje požadované funkce. | |
Využitelnost výsledků | Program lze použít pro sledování častých zpoždění v dopravě, rozpoznání kritických míst a zohlednit je při úpravě jízdních řádů. |
eVSKP id 146479