ONDREJKA, M. Interaktivní vizualizace povětrnostních vlivů pomocí zařízení SandBox [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2024.

Posudky

Posudek vedoucího

Beran, Vítězslav

Pan Ondrejka se věnoval řešení svého projektu intenzivně a se zájmem. Samostatně se pouštěl do řešení metodických i praktických úkolů a problémů. Pravidelně konzultoval postup své práce a návrhy na další vývoj, byl vždy pečlivě připraven a plodné diskuze vedly k významým posunům práce kupředu. Spolupráce s panem Ondrejkou byla vynikající.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Informace k zadání Náročnost zadání spočívá ve vývoji a integraci řady funkčních modulů různého odborného zaměření: od simulace povětrnostních podmínek, přes detekci gest, až po vizualizaci, včetně základní kalibrace celého systému. Autor se každé této části úspěšně věnoval a dokázal vytvořit funkční řešení. S výsledkem práce jsem velmi spokojen.
Práce s literaturou Autor samostatně vyhledával studijní literaturu, kterou s vedoucím konzultoval.
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace Student byl velmi aktivní při řešení své práce. Samostatně se pouštěl do praktické realizace všech částí systému. Na pravidelných konzultacích, na které chodil student pečlivě připraven, bylo občas nutné korekce autorem samostatně zvoleného postupu, což občas vedlo k nesouhlasnému postoji. Vážím si těchto diskuzí.
Aktivita při dokončování Práce byla dokončena v předstihu a její finální obsah byl dostatečně konzultován.
Publikační činnost, ocenění Není známo.
Navrhovaná známka
A
Body
95

Posudek oponenta

Kapinus, Michal

Výstupem práce je funkční a zajímavá demonstrační aplikace využívající kombinaci projektoru a pískoviště k demonstraci základních povětrnostních vlivů a topografie. Velmi dobře zpracovanou praktickou část trochu sráží slabší technická zpráva, což se projevilo na celkovém hodnocení.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Náročnost zadání Zadání hodnotím jako obtížnější, z důvodu množství různých zařízení a nástrojů, jež musel autor zkombinovat do funkčního celku.
Rozsah splnění požadavků zadání
Rozsah technické zprávy Rozsah práce je cca 50 normostran. Teoretická část práce mohla být pojata více do hloubky.
Prezentační úroveň technické zprávy 75 Práce má logickou strukturu, jednotlivé kapitoly na sebe navazují a jejich obsah je vyvážený. Teoretická kapitola popisuje poměrně široké množství témat, ovšem na úkor kvality. Samotný popis je dost povrchní a v některých případech nepřesný (např. v kapitole o simulaci tekutin - stavový automat je něco jiného než celulární automat). Také popis testování s uživateli je velmi povrchní - chybí např. základní informace o testovaných subjektech (počet, věk, zkušenosti s AR apod.). Kapitola 4 dobře popisuje postup v práci a způsob implementace výsledné aplikace.
Formální úprava technické zprávy 65 V práci se vyskytuje poměrně velké množství formálních prohřešků, např.: Jednopísmenné předložky a spojky na koncích řádků Nesmyslné mezery mezi většinou odstavců (manuálně vložený příkaz \bigskip) Používání anglicismů (velocita, meshfree apod.) Špatně používané uvozovky (znak " namísto \uv{}) Obrázek 3.4 - diagram v rastrovém formátů s nízkým rozlišením Obrázky s anglickými popisky (např. 2.8, 2.10) Jazykovou stránku práce nejsem schopen ohodnotit, narazil jsem ale na několik překlepů.
Práce s literaturou 75 Práce má ve výčtu literatury velké množství kvalitní literatury, složené převážně z vědeckých článků a knih. Zdroj [8] je neúplný (chybí název práce), zdroj [14] není v práci odkazován a samotný seznam literatury není abecedně seřazený. Autor několikrát v teoretické části využívá poznámku pod čarou s odkazem na webový zdroj (např. populárně naučný článek) namísto odkazu do odborné literatury. Práce také obsahuje několik převzatých obrázků, u kterých chybí odkaz na zdroj.
Realizační výstup 100 Praktickým výsledkem bakalářské práce je spojení několika existujících technologií do funkčního celku, doplněné o netriviální simulaci vody, základní detekci ruky z hloubkových dat Kinectu a systém pro generování a promítání různých druhů terénu na základě analýzy zvlnění pískoviště. Autor se dobře zhostil nelehkého úkolu, kdy se musel vyrovnat jak s SW, tak s HW problémy (instalace nového Kinectu na zařízení SandBox v Open Space) a podařilo se mu práci dotáhnout do použitelné a zábavné podoby.
Využitelnost výsledků Výsledek bude pravděpodobně využit jako demonstrační aplikace v Open Space FIT VUT.
Navrhovaná známka
B
Body
85

eVSKP id 150230