BORŠOŠ, A. Multirotorová větrná elektrárna pro Česko [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2024.
Student měl před sebou nelehký úkol, a to, zpracovat velmi oborové téma, které není příliš zastoupeno v osnově studovaného oboru. Autor prokázal schopnost víceméně si sám nastudovat potřebné materiály, které si i většinou sám vyhledal, a vytvořit souvislou rešerši o zadaném tématu. To platí i části práce věnující se pevnostnímu výpočtu. Student svou práci zpracoval s minimální interakcí s vedoucím práce, ale přesto se jedná o zdařilé dílo vhodné k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Práca hodnotiaca multirotorovú veternú elektráreň možno hodnotiť ako veľmi inovatívnu, nakoľko rozobrala celý koncept takmer zo všetkých hľadísk. Výsledkom práce je konštatovanie, že síce by multirotorová VT vyrobila v danej lokalite viac energie, jej konštrukcia by bola však náramne drahá a to z dôvodu síl pôsobiacich na stožiar. Tento výsledok možno hodnotiť ako veľmi prínosný. Veľmi zaujímavou úvahou je využtie starých VT pri vytvorení "zrecyklovanej" multirotorovej elektrárne. Tento koncept mohol byť z ekonomického a environmentálneho hľadiska rozobraný detailnejšie, nakoľko recyklácia VT je veľmi citlivá, no kritická téma. Práca má aj niekoľko nedostatkov zo štylistického a faktického hľadiska. Samotný rozsah použitých metód mohol byť väčší. Komentáre k jednotlivým výsledkom sú miestami veľmi strohé. Práve nízka rozpracovanosť niektorých tém prácu brzdia. Vzťah 4.6 mohol byť integrál s dolným intexom na úrovni štartovacej rýchlosti vetra a horným indexom na úrovni maximálnej povolenej rýchlosti vetra, kedy VT ešte pracuje. Výsledky môžu byť skreslené vstupnými dátami o rýchlostiach vetra, nepredpokladám však veľmi výrazný rozdiel, nakoľko boli využité dlhodobé dáta. Niektoré formulácie a komentáre môžu byť diskutabilné. Práca splnila všetky body zadania. Je zrejmé, že študent sa dokázal venovať aj komplexnejším témam, akou je napríklad pevnostný výpočet. Doporučujem k obhajobe.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 157905