ČELAKOVSKÝ, A. Podpora pěstování ve městech pomocí webové aplikace [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2024.
Během řešení úlohy se ukázalo, že komplexita a různorodost řešené úlohy přesahuje původní očekávání. Student i přes toto zjištění neslevil z původních specifikací a do výsledné webové aplikace integroval řadu kvalitní funkcionality. Implementační výstup tedy hodnotím velice kladně. Jisté rezervy vidím ve způsobu prezentace a zpracování technické zprávy. Celkově jsem ale s výsledkem spokojený.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Balakářská práce se zaměřuje na vývoj webové aplikace pro řešení praktické úlohy v oblasti komunitního pěstování. Pro studenta je tedy klíčové důkladně se seznámit s řešenou problematikou včetně souvisejících sociálních aspektů. Zadání vnímám jako obvykle obtížné a jeho body považuji ze strany studenta za splněné. | ||
Práce s literaturou | K problematice digitalizace komunitního pěstování není příliš relevantní studijní literatury, hledání zdrojů tedy pro studenta nebylo snadné. Z pohledu technologií vyžíval doporučené literatury i vlastních literárních zdrojů. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Student byl omezeně aktivní zejména během zimního semestru, kdy jej kromě jiných studijních povinností zatěžoval i pracovní úvazek. Po omezení pracovního úvazku a nastavení jasného harmonogramu dalšího postupu však student dostihl časový deficit a práci se následně náležitě věnoval. Na konzultace chodil pravidělně a vždy byl připraven. | ||
Aktivita při dokončování | Během dokončování student věnoval veškeré své úsilí zdárnému dokončení práce, což se do výsledku jednoznačně promítlo. Zvýšil intenzitu konzultací, aktivně vyhledával oblasti, jak svou práci dále zlepšovat. | ||
Publikační činnost, ocenění |
Celkovo sa študent v práci snaží riešiť veľké množstvo problémov a je vidieť úsilie, ktoré práci venoval. Zjavné je nedomyslenie niektorých častí UI a nejasné prínosy využitia gamifikácie. Celkovo pre prácu navrhujem známku C.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Splnenie zadania vyžadovalo znalosti z návrhu informačných systémov, návrhu uživateľských rozhraní a znalosti z oblasti gamifikácie. Z tohto pohľadu považujem zadanie za priemerne obtiažne. Vyhľadávanie informácii z oblasti gamifikácie považujem mierne nad štandardný obsah bakalárskeho štúdijného programu. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | |||
Rozsah technické zprávy | Práca má celkovo 49 stán A4, obsahuje zároveň 3 stránky príloh. Text úvodoch do kapitol je často zbytočný/zbytočne dlhý. Tieto texty zväčša opakujú už spomenuté informácie. Sekcia o platbách zaberá takmer 4 strany; na druhej strane, zhrnutie existujúcich riešení a podobných aplikácií zaberá len jeden odsek. | ||
Prezentační úroveň technické zprávy | 60 | Práca je dobre čitateľná avšak mám k jednotlivým sekciám pár výhrad. V druhej kapitole podľa môjho názoru chýbajú vizualizácie, podobne v kapitole návrhu je extenzívne využívaný text na miestach, kde by obrázok lepšie vysvetlil komunikovanú informáciu. V časti o gamifikaci chýba zhrnutie a porovnanie stratégií využívaných v iných aplikáciách. Nie je teda jasné ako boli jednotlivé prvky gamifikace do výslednej aplikácie vybrané. Podobne nie je jasné čo viedlo ku konkrétnemu návrhu uživateľského rozhrania, prípadne, či niektoré prvky nemôžu byť riešené aj inými spôsobmi. Celkovo tieto nedostatky vedú ku horšiemu pochopeniu riešenia a zdá sa, že nie je až tak premyslené. To hlavne z pohľadu uživateľského rozhrania a využitia gamifikácie. | |
Formální úprava technické zprávy | 80 | Práca je formálne na dobrej úrovni, s malým množstvom chýb. Menšia výhrada je dĺžka odsekov, hlavne v kapitole návrhu. | |
Práce s literaturou | 60 | Práca má celkovo 21 referencií, z toho sa veľké množstvo (číslom 14) odkazuje na blogy, API dokumentácie a podobné. S literatúrou študent pracuje dobre v kapitole 3, v ostatných častiach práce sú citácie prítomné len zriedkavo. | |
Realizační výstup | 85 | Aplikácia bola študentom prezentovaná osobne a len s malými problémami je riešenie funkčné. Aplikácia je kontainerizovaná a je poskytnutý návod na spustenie v podobe README. Zdrojový kód je komentovaný. Z obsahu zdrojových kódov je jasné, že implementácii bolo venované velké úsilie. | |
Využitelnost výsledků | Práca je kompilačného charakteru. Najvýznamnejším výsledkom je software, ktorý má potenciál využitia v praxi. V aktuálnej verzii má aplikácia nedostatky, a to hlavne v oblasti uživateľského rozhrania. |
eVSKP id 156254