HAMADA, A. Využití moderních vícetónových modulací v bezdrátových sítích [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2013.
Student se v práci věnoval vícetónovým modulacím v bezdrátových sítích. V práci jsou popsány modulace OFDM a FMT a jejich možnosti využití. Dále se student zabýval implementací těchto modulací pomocí softwarově definovaného rádia na vývojovém kitu USRP. Tato část měla být klíčovou, bohužel se z objektivních důvodů studentovi podařilo realizovat pouze část.
Cílem práce mělo býti vytvořit v prostředí Matlab modely bezdrátových síťových technologií využívajících vícetónové modulace, zejména OFDM a FMT, porovnat je a analyzovat možnosti implementace na vývojovém KITu. Práce se skládá ze tří kapitol: OFDM, FMT a USRP. V první kapitole je nejprve velmi stručně popsána modulace OFDM, následována modelem standardu Wi-fi 802.11a, který je však bez citace převzatým modelem přímo z ukázkových simulací (demo) MATLABu. Další část tvoří popis jednotlivých bloků tohoto modelu a modulace. Obrázky, grafy, výsledky simulací jsou převzaty s českým i anglickým popisem, zpravidla citovaných zdrojů. U vztahů v kapitole 1.1.3.1 zcela chybí popis proměnných. V textu je řada tvrzení, často vytržených z kontextu, ale v podstatě žádná citace. Druhá kapitola FMT je poskládána z citovaných obrázků a simulací převzatých z článků vedoucího práce. Citace využitých článků v literatuře však neobsahují všechny náležitosti. Např. je zde uveden pouze autor, název článku a dále jen „Vědecký článek. Brno: FEKT VUT v Brně“ a letopočet, bez udání názvu časopisu, čísla či ISSN. Třetí kapitola USRP je tvořena popisem vývojového KITu USRP, jeho instalací a konfigurací. Vlastní implementace pak tvoří cca 10 stran, tj. kapitoly 3.3, 3.4 a 3.5, kde student s pomocí KITu USRP a MATLABu ověřil implementace QAM, OFDM a FMT modulací. U modulací OFDM a FMT se však jedna jen o vysílací část. Domnívám se, že se student v práci měl více věnovat vlastnímu řešení a nepopisovat obecně známou problematiku, a to navíc s využitím cizích obrázků a simulací. Zadání bylo dle mého názoru splněno jen částečně. Nutno uvést, že důvodem byly i objektivní potíže s vývojovým KITem USRP, které student uvádí.
eVSKP id 66682