MAŘATA, M. Animace logistických systémů ve výrobě [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.
Animace chování výrobních systémů se stává efektivním nástrojem manažerů jak pro prezentaci výsledků, vyhledávání problémů výroby, tak i pro zpřístupnění rozvrhu a plánů výroby. V této souvislosti student konstruktivně navázal na předchozí práce a vytvořil funkční animační prostředí pro výrobní podniky. Student prostudoval existující aplikace v tomto oboru a vypracoval dvě varianty animačních aplikací a to webovou verzi a desktopovou verzi. Obě verze jsou funkční, a pokud student bude pokračovat v magisterském studiu, zdárně může na stávající BP navázat a zdokonalit ji. Drobnou připomínku mám k způsobu vyjadřování v BP – vysvětlování problematiky v první osobě jednotného čísla není styl vhodný pro tento druh práce.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Práce navazuje na diplomovou práci ing. Veselského, ale zohledňuje současné požadavky uživatelů simulačních SW na grafickou prezentaci ve 3D. Student ve své bakalářské práci analyzuje a porovnává systémy pro simulaci a animaci logistických systémů ve výrobě jako jsou Factor/AIM, Tecnomatix Plant Simulation, FlexSim, Arena Simulation Software, ABB Robot Studio, Autodesk – Factory design utilities, Witness, Simprocess, Anylogic. Na základě této analýzy navrhuje i vlastní práce. Jelikož převážná většina podnikových informačních systémů jako i simulačních SW má interface z/do MS Excel, student se správně zaměřil na výměnu dat i z/do MS Excel. Kromě toho vypracoval i interface do MS Access, kde použil SQL příkazy. Kladně hodnotím i přístup studenta vyvinout požadovanou aplikaci za využití dvou odlišných SW platforem, a to JavaScrip a C#. Tento přístup umožnuje nabídnout manažerům dvojí přístup k informacím podle situace, ve které se nacházejí. Takový komfortní přístup ke stavům výrobního podniku se v současnosti stává standardem. Pokud student bude pokračovat v magisterském studiu, pak se tato práce může vhodně rozšířit o tzv. 4D aplikaci (čtvrtý rozměr značí čas, harmonogram výroby), nebo 5D software (pátý rozměr představuje ceny, doplnění o napojení na databázi cen, nákladů firmy), jak sám student navrhuje v závěru BP. 1. Jak uživatel může vytvářet vlastní knihovnu 3D objektů? 2. Jak uživatel může vytvářet 3D layouty v měřítku vlastních 3D objektů? 3. Jak je zajištěna relace 2D objektů a layoutů vznikající v simulačním modelu a 3D objekty a layouty ze SW pro animace 3D? 4. Jsou kompatibilní databáze simulačního systému a databáze navrhovaného SW pro animace 3D? 5. Jaké další výstupy by byly užitečné pro manažera užívajícího webovou verzi navrhovaného SW?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 132022