KOLESA, P. Vliv polyelektrolytových biopolymerů na transport iontů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2014.
Hlavním cílem práce bylo optimalizovat metodu studia difúze v kyvetách pro testování reaktivity biopolymerů. jako biopolymer byl v práci použit chitosan a byly studovány jeho interakce s barvivem (amidočer) v závislosti na teplotě. Student se svého úkolu zhostil velice zodpovědně a svědomitě. Pracoval samostatně a sám navrhoval možná řešení i další postupy studia. Získané výsledky jsou velmi zajímavé a budou dálen rozvíjeny v navazujícím výzkumu. Cíle práce byly splněny v celém rozsahu, proto navrhuji hodnocení stupněm A.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Studium literatury a její zpracování | A | ||
Využití poznatků z literatury | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | A | ||
Využívání konzultací při řešení práce | A | ||
Celkový přístup k řešení úkolů | A |
Předložená bakalářská práce Pavla Kolesy se zaměřuje na studium interakcí mezi biopolymerem chitosanem a anionaktivním barvivem Amidočerní. Pro účely studia reaktivity a transportu uvedeného barviva v hydrogelech obsahujících chitosan byly využity jednoduché difúzní experimenty. V práci byl rovněž zkoumán efekt teploty na daný systém. Jde bezesporu o velmi zdařilou bakalářskou práci. Její členění na jednotlivé kapitoly se jeví jako logické a navazující. Pavel Kolesa v teoretické části práce provedl důkladnou rešerši dané problematiky. Drobnou připomínku mám jen k pořadí kapitol. Pro lepší návaznost bych kapitolu 3.4 týkající se barviva Amidočerň přesunul před kapitolu 3.3. Po formální stránce a z hlediska typografie nemám k práci prakticky žádné připomínky, je zde vidět velká pečlivost studenta. Velmi pozitivně také hodnotím kapitolu 4, ve které je velmi důkladně popsán současný stav studované problematiky. V práci bych poupravil jen několik drobností. Je třeba sjednotit vzhled použitých tabulek. Prezentované veličiny by měly mít stejné jednotky a navíc by měly být použity SI jednotky. Na str. 45 je v grafech na ose y u koncentrace nejprve jednotka g/dm3 a následně g/l. Na str. 17 je chybně uvedena v dělení disperzních soustav podle tvaru částic skupina "fibrálně disperzní". U rovnice 4 na str. 22 nesedí prezentované jednotky u jednorozměrného difúzního toku. Kapitoly 4, 5, 6 a 7 bych doporučoval začínat vždy na nové stránce. Uvedené výtky ovšem nijak nesnižují jinak vysokou úroveň této bakalářské práce. Studentovi se podařilo velmi důkladně a zároveň srozumitelně popsat postupy přípravy vzorků a rovněž nastavení přístrojů pro měření. Množství experimentálních dat a použitých metod dle mého názoru převyšuje obvyklou úroveň bakalářské práce. Předložené výsledky jsou vždy vhodně a logicky okomentovány. V práci jsou prezentována velmi zajímavá data, která jistě budou sloužit jako základ navazujícího výzkumu. Závěrečné shrnutí je rovněž věcné a výstižné.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Logické členění práce | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Využití literatury a její citace | A | ||
Úroveň jazykového zpracování | A | ||
Formální úroveň práce – celkový dojem | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | A |
eVSKP id 67626