ŽÁČEK, D. Nástroj pro podporu přípravné fáze penetračního testování [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2024.
Student teoreticky popsal problematiku přiřazení úkolů penetračním testerům. Ve své práci dále popisuje algoritmy vhodné pro řešení této problematiky, včetně detailnějšího popisu hlubokého učení, které využívá jeden z algoritmů a prediktor času. Text pokračuje popisem použitých metriky pro vyhodnocení jednotlivých algoritmů. Vzhledem k tomu, že nebyla nalezená žádná vhodná datová sada pro tuto problematiku, student vyvinul vlastní generátor dat pomocí, kterého vygeneroval potřebné datové sady pro testování algoritmů. V neposlední řadě práce popisuje dosažené výsledky jednotlivých algoritmů na vlastní datové sadě, včetně porovnání. Práce s literaturou je na velmi dobré úrovni. Po formální stránce práce vykazuje typografické a gramatické chyby. Například tabulkám zcela chybí popis. Prezentační úroveň práce vykazuje drobné nedostatky. V průběhu semestru student přistupoval k práci svědomitě, stěžejní části řádně konzultoval a vždy přicházel s vlastním řešením. Zadání bylo splněno v celém rozsahu, a i přes zmíněné výtky doporučuji práci k obhajobě s hodnocením A, 91 bodů.
Práce se zabývá vývojem nástroje pro efektivní přiřazování pracovníků při týmovém penetračním testování. V teoretické části jsou popsány optimalizační problémy a problematika neuronových sítí. V praktické části jsou realizovaný metriky kvality přiřazení pracovníka, vytvořené datasety a v neposlední řadě i porovnání jednotlivých metrik. Zdrojový kód je přehledný a dostatečně popsán. Práce je logicky a přehledně členěná. V práci je použito velké množství odborné literatury a velmi dobrá práce s literaturou. Práce však obsahuje určité nedostatky jako drobné typografické chyby, absence seznamu výpisů a seznamu zkratek. U tabulek 5.1, 5.2 chybí jejich popis. I přes zmíněné nedostatky práci hodnotím jako velmi zdařilou, proto navrhuji známku A/90 bodů.
eVSKP id 159225