VAŠEK, M. Neeuklidovská VR hra [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2023.

Posudky

Posudek vedoucího

Vlnas, Michal

Celkově se dle mého názoru jedná o nadprůměrnou práci, student byl během řešení velmi iniciativní a ukázal se jako velmi schopný řešitel složitých implementačních problému. Výsledná logická hra je dobře optimalizovaná a obsahuje několik neeuklidovských prvků. Navrhuji hodnocení stupněm A . Současně navrhuji studenta na cenu děkana za vynikající bakalářskou práci.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Informace k zadání Cílem práce bylo vhodným způsobem zapracovat neeuklidovské herní prvky do VR hry. Student toto splnil na výbornou a vytvořil velmi sofistikovanou logickou hru ve VR na bázi tzv. "portálů". S celkovým výsledkem jsem více než spokojen. Zadání bylo dle mého názoru obtížné, zejména z implementačního hlediska, jelikož student řešil spoustu složitých problému z hlediska vykreslování a akcelerací, tak aby šlo vše spočítat v reálném čase a hlavně ve virtuální realitě.
Práce s literaturou Student vyhledával a citoval zdroje dle vlastního výběru. Většinou zejména kvalitní publikace.
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace Řešitel byl aktivní, na konzultace docházel pravidelně, zhruba každé tři týdny, a byl vždy připraven a ukazoval pokroky v práci.
Aktivita při dokončování Práce byla dokončována a odevzdána sice až na poslední chvíli, ale to jenom z důvodu ladění drobných detailů v textové části. Celou práci jsem viděl před odevzdáním s předstihem a byla několikrát prokonzultována.
Publikační činnost, ocenění -
Navrhovaná známka
A
Body
100

Posudek oponenta

Milet, Tomáš

Technická dokumentace sice nedosahuje nejvyšší kvality, zvláště sekce implementace je z části nepochopitelná, ale realizace je povedená. I kdyby technická dokumentace obsahovala větší množství chyb, zdráhal bych se hodnotit horším stupněm, než A.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Náročnost zadání Student musel nastudovat vývoj a návrh aplikací pro virtuální realitu a koncepty neeuklidovských prostorů. Vyšší obtížnost vyplývá ze skutečnosti, že oba koncepty nejsou příliš běžné a vyžadují zvýšenou míru úsilí.
Rozsah splnění požadavků zadání Body zadání byly splněny.
Rozsah technické zprávy Technická zpráva je v obvyklém rozsahu. Myslím si však, že by bylo vhodné ji rozšířit o diagramy a delší a hlavně srozumitelnější popis v sekci implementace.
Prezentační úroveň technické zprávy 70 Technická zpráva je dobře pochopitelná až do kapitoly implementace. Tato kapitola je protkána názvy tříd a funkcí, které student využívá, ale pro čtenáře je z velké části nepochopitelná. Například stránky: 30, 31, 32, 34, 35 nelze pochopit téměř vůbec.
Formální úprava technické zprávy 80 Množství typografických a jazykových chyb není příliš velké. Příklady typografických chyb: chybějící mezery kolem pomlček nesprávné použití spojovníků chybějící nezlomitelné mezery Příklady jazykových chyb: větší množství překlepů, které se navíc opakují využívání nesprávného času nesmyslné věty chybějí čárky
Práce s literaturou 80 Student využívá 15 zdrojů informací. Literatura je směsí odkazů na internet, specifikací, knih a článků. Citace jsou v textu umístěny ve vhodné míře. Reference na zdroje jsou však často uvedeny jen číslem, chybí název zdroje nebo autor. Některé zdroje neodpovídají a text se spíše řídí tím, co je napsáno na Wikipedii než v původním zdroji.
Realizační výstup 100 Realizace je velmi povedená a komplexní. Je vidět, že si na ní dal student záležet. V režime VR se mi však aplikace nepodařila správně zprovoznit na zařízení Oculus Rift. Kamera se hýbala bez uživatelského vstupu nebo byly špatně umístěny kamery. Doporučuji, aby student v práci pokračoval a dále ji vyvíjel, neboť je její myšlenka zajímavá.
Využitelnost výsledků Pokud student vytvoří větší množství úrovní, odladí vizuální stránku a přidá menu a podobné prvky, může hru vydat a prodávat.
Navrhovaná známka
A
Body
90

Otázky

eVSKP id 147662