VAŠEK, M. Neeuklidovská VR hra [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2023.
Celkově se dle mého názoru jedná o nadprůměrnou práci, student byl během řešení velmi iniciativní a ukázal se jako velmi schopný řešitel složitých implementačních problému. Výsledná logická hra je dobře optimalizovaná a obsahuje několik neeuklidovských prvků. Navrhuji hodnocení stupněm A . Současně navrhuji studenta na cenu děkana za vynikající bakalářskou práci.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Cílem práce bylo vhodným způsobem zapracovat neeuklidovské herní prvky do VR hry. Student toto splnil na výbornou a vytvořil velmi sofistikovanou logickou hru ve VR na bázi tzv. "portálů". S celkovým výsledkem jsem více než spokojen. Zadání bylo dle mého názoru obtížné, zejména z implementačního hlediska, jelikož student řešil spoustu složitých problému z hlediska vykreslování a akcelerací, tak aby šlo vše spočítat v reálném čase a hlavně ve virtuální realitě. | ||
Práce s literaturou | Student vyhledával a citoval zdroje dle vlastního výběru. Většinou zejména kvalitní publikace. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Řešitel byl aktivní, na konzultace docházel pravidelně, zhruba každé tři týdny, a byl vždy připraven a ukazoval pokroky v práci. | ||
Aktivita při dokončování | Práce byla dokončována a odevzdána sice až na poslední chvíli, ale to jenom z důvodu ladění drobných detailů v textové části. Celou práci jsem viděl před odevzdáním s předstihem a byla několikrát prokonzultována. | ||
Publikační činnost, ocenění | - |
Technická dokumentace sice nedosahuje nejvyšší kvality, zvláště sekce implementace je z části nepochopitelná, ale realizace je povedená. I kdyby technická dokumentace obsahovala větší množství chyb, zdráhal bych se hodnotit horším stupněm, než A.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Student musel nastudovat vývoj a návrh aplikací pro virtuální realitu a koncepty neeuklidovských prostorů. Vyšší obtížnost vyplývá ze skutečnosti, že oba koncepty nejsou příliš běžné a vyžadují zvýšenou míru úsilí. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | Body zadání byly splněny. | ||
Rozsah technické zprávy | Technická zpráva je v obvyklém rozsahu. Myslím si však, že by bylo vhodné ji rozšířit o diagramy a delší a hlavně srozumitelnější popis v sekci implementace. | ||
Prezentační úroveň technické zprávy | 70 | Technická zpráva je dobře pochopitelná až do kapitoly implementace. Tato kapitola je protkána názvy tříd a funkcí, které student využívá, ale pro čtenáře je z velké části nepochopitelná. Například stránky: 30, 31, 32, 34, 35 nelze pochopit téměř vůbec. | |
Formální úprava technické zprávy | 80 | Množství typografických a jazykových chyb není příliš velké. Příklady typografických chyb: chybějící mezery kolem pomlček nesprávné použití spojovníků chybějící nezlomitelné mezery Příklady jazykových chyb: větší množství překlepů, které se navíc opakují využívání nesprávného času nesmyslné věty chybějí čárky | |
Práce s literaturou | 80 | Student využívá 15 zdrojů informací. Literatura je směsí odkazů na internet, specifikací, knih a článků. Citace jsou v textu umístěny ve vhodné míře. Reference na zdroje jsou však často uvedeny jen číslem, chybí název zdroje nebo autor. Některé zdroje neodpovídají a text se spíše řídí tím, co je napsáno na Wikipedii než v původním zdroji. | |
Realizační výstup | 100 | Realizace je velmi povedená a komplexní. Je vidět, že si na ní dal student záležet. V režime VR se mi však aplikace nepodařila správně zprovoznit na zařízení Oculus Rift. Kamera se hýbala bez uživatelského vstupu nebo byly špatně umístěny kamery. Doporučuji, aby student v práci pokračoval a dále ji vyvíjel, neboť je její myšlenka zajímavá. | |
Využitelnost výsledků | Pokud student vytvoří větší množství úrovní, odladí vizuální stránku a přidá menu a podobné prvky, může hru vydat a prodávat. |
eVSKP id 147662