KAVAN, P. Parametry silnoproudých vedení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2011.
Zadání práce považuji za splněné. Výtku bych měl k problematice modelování silnoproudých vedení, zde mohl student prokázat větší aktivitu a podrobnější studium literatury. Formální zpracování práce a přehlednost výsledných aplikací jsou na velmi dobré úrovni. Navrhuji hodnocení B/85.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Formální zpracování práce | A | 20/20 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | A | 20/20 | |
Splnění zadání | B | 40/50 | |
Využití literatury | E | 5/10 |
Předložená diplomová práce je zaměřená na datové přenosy po silnoproudých vedeních, konkrétně na parametry těchto vedení a jejich modelování. Práce je rozdělena na dva logické celky. V prvním je rozebrán potřebný teoretický aparát od popisu elektrické přenosové soustavy přes parametry silnoproudých vedení po typy kabelů. Jsou popsány tři typy kabelů, podle starého značení CYKY, CYKYLo a AYKY. Druhá část se se zabývá měřením popsaných kabelů a simulacemi vedení. U měření kabelů by bylo vhodné posoudit vlivy uložení kabelů, souběhy kabelů a použití jednotlivých vodičů místo kabelu. Také by bylo vhodné měřit delší úseky než 1 m. Dále student vytvořil simulace přenosového systému. Jako přenosový kanál student použil hotové bloky RLCG Transmission Line a Two-Wire Transmission Line v prostředí MATLAB/Simulink. Jako parametry jsou použity vypočtené nebo naměřené parametry kabelů. Student v simulacích uvažuje vedení maximální délky 10 m a pouze jednoduché vedení bez odboček, což se ani zdaleka neblíží reálným podmínkám. Student se měl více zaměřit na samotný přenosový kanál. Celkově práci hodnotím B.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | B | 17/20 | |
Odborná úroveň práce | C | 37/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | B | 17/20 | |
Formální zpracování práce | A | 10/10 |
eVSKP id 39905