KOLOMAZNÍK, J. B + B BARCELONA [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2010.
Město - místo Koncept projektu vychází z prohloubené úvahy o podstatě místa a jeho přítomnosti v síti Cerdových bloků. Charakter původní struktury zastavění zůstal v území bloku zachován. Jeho rehabilitace se stala jednou ze základních myšlenek konceptu. Ne rehabilitace jednotlivých industriálních objektů a hal, ale rehabilitace v měřítku bloku, nová funkce nahradila průmyslové vybavení hal, jejich podstata zůstala připravena na další vývoj. Tři nové bloky jsou zapsány do struktury zastavění, ta se stejně jako její jednotlivé prvky - haly může podle potřeb vyvíjet. Nový parter střešní krajiny doplňuje parter města. Tato další městská hladina dává měřítko vnitřnímu prostředí v třetí dimenzi s návazností na okolí z území bohatých objemů s charakterem stavění "nové" Barcelony. Program školy Základní funkce jsou logicky umístěny ve struktuře zastavění. Je škoda, že typologie učeben nevychází z racionality konstrukce hal, orientace zůstává otevřenou otázkou v obou měřítcích, jak bloku tak jeho prvků. Vyjádření odpovídá bohatosti vztahů, založené na logických principech každého z typů zástavby (hal, domů, nových objektů).
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | A | Za již dále posunutým architektonickým projektem se skrývá vyvážený důsledný přístup mezi úvahou a tvorbou práce architekta. |
Celkově návrh prezentuje jedno z možných řešení i když v krajní poloze na hranici reálnosti.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | B | Jasný záměr využít použitelné stávající průmyslové objekty a adaptovat je pro potřeby školy a uvolněná místa doplnit novostavbami.Pro celý blok zachovat jednotné drobné měřítko.Domnívám se, že tento poněkud romantizující přístup by bylo obtížné prosadit a realizovat. Bezpochyby by narážel v mnoha ohledech na soudobé racionální tendence, na představy o moderní školní budově. Jako pokus o nekonvenční řešení má návrh svoje oprávnění a budí respekt. | |
Architektonické řešení | C | Architektura je založena na pestrosti stávajících staveb, na na jejich kontrastu s novostavbami.Výsledkem může být tvarově bohatá struktura. S překvapujícími kontrasty a souvislostmi. | |
Provozní řešení | C | Typologie je závislá na možnostech rekonstruovaných staveb. Problémem by mohlo být rozdrobení prostoru školy do řady objektů a určitá nepřehlednost celého organismu. Jednotlivé prvky školy jsou řešeny bez zřetelných problémů s citem pro prostorové vztahy. | |
Technicko konstrukční řešení | C | Konstrukce objektů vycházejí z jejich charakteru. Náročnost konkrétního technického řešení by byla značná. | |
Formální úroveň | B | Návrh je prezentován pečlivě a graficky kvalitně. |
eVSKP id 31716