KOLOMAZNÍK, J. B + B BARCELONA [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2010.

Posudky

Posudek vedoucího

Koleček, Ivan

Město - místo Koncept projektu vychází z prohloubené úvahy o podstatě místa a jeho přítomnosti v síti Cerdových bloků. Charakter původní struktury zastavění zůstal v území bloku zachován. Jeho rehabilitace se stala jednou ze základních myšlenek konceptu. Ne rehabilitace jednotlivých industriálních objektů a hal, ale rehabilitace v měřítku bloku, nová funkce nahradila průmyslové vybavení hal, jejich podstata zůstala připravena na další vývoj. Tři nové bloky jsou zapsány do struktury zastavění, ta se stejně jako její jednotlivé prvky - haly může podle potřeb vyvíjet. Nový parter střešní krajiny doplňuje parter města. Tato další městská hladina dává měřítko vnitřnímu prostředí v třetí dimenzi s návazností na okolí z území bohatých objemů s charakterem stavění "nové" Barcelony. Program školy Základní funkce jsou logicky umístěny ve struktuře zastavění. Je škoda, že typologie učeben nevychází z racionality konstrukce hal, orientace zůstává otevřenou otázkou v obou měřítcích, jak bloku tak jeho prvků. Vyjádření odpovídá bohatosti vztahů, založené na logických principech každého z typů zástavby (hal, domů, nových objektů).

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Přístup studenta ke zpracování A Za již dále posunutým architektonickým projektem se skrývá vyvážený důsledný přístup mezi úvahou a tvorbou práce architekta.
Navrhovaná známka
A
Body
95

Posudek oponenta

Rudiš, Viktor

Celkově návrh prezentuje jedno z možných řešení i když v krajní poloze na hranici reálnosti.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Urbanistické řešení B Jasný záměr využít použitelné stávající průmyslové objekty a adaptovat je pro potřeby školy a uvolněná místa doplnit novostavbami.Pro celý blok zachovat jednotné drobné měřítko.Domnívám se, že tento poněkud romantizující přístup by bylo obtížné prosadit a realizovat. Bezpochyby by narážel v mnoha ohledech na soudobé racionální tendence, na představy o moderní školní budově. Jako pokus o nekonvenční řešení má návrh svoje oprávnění a budí respekt.
Architektonické řešení C Architektura je založena na pestrosti stávajících staveb, na na jejich kontrastu s novostavbami.Výsledkem může být tvarově bohatá struktura. S překvapujícími kontrasty a souvislostmi.
Provozní řešení C Typologie je závislá na možnostech rekonstruovaných staveb. Problémem by mohlo být rozdrobení prostoru školy do řady objektů a určitá nepřehlednost celého organismu. Jednotlivé prvky školy jsou řešeny bez zřetelných problémů s citem pro prostorové vztahy.
Technicko konstrukční řešení C Konstrukce objektů vycházejí z jejich charakteru. Náročnost konkrétního technického řešení by byla značná.
Formální úroveň B Návrh je prezentován pečlivě a graficky kvalitně.
Navrhovaná známka
C
Body
79

Otázky

eVSKP id 31716