SVITAČOVÁ, D. Polysacharidové gely v medicínských aplikacích [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2022.
Studentka se k řešení práce na dané téma postavila zodpovědně, v jejím případě zvláště chválím rešeršní část práce, která nám poskytla cenné informace. Studentka pracovala se zaujetím, pečlivě a během práce projevila velkou ochotu se učit. Její práce je přehledná, logicky členěná a plně splňuje požadavky zadání a proto ji doporučuji k obhajobě a hodnotím výborně.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | A | ||
Využívání konzultací při řešení práce | A | ||
Celkový přístup k řešení úkolů | A | ||
Splnění požadavků zadání | A | ||
Studium literatury a její zpracování | A | ||
Využití poznatků z literatury | A |
Studentka Denisa Svitačová se v rámci své bakalářské práce zabývala vhodným výběrem materiálů a následným studiem připravených hydrogelů na bázi přírodních polysacharidů s potenciálním využitím v oblasti medicínských aplikací. Práce je logicky členěna do devíti hlavních kapitol, díky čemuž se čtenář v práci dobře orientuje a nestává se, že by se během čtení v práci ztratil. Teoretická část věcně zachycuje problematiku gelů, dále pak podrobně popisuje teorii reologie, jakožto stěžejní metody charakterizace připravených hydrogelů v experimentální části. Kapitola „současný stav řešené problematiky“ je výborně zpracována a svou délkou (10 stran) i množstvím použitých zdrojů (27 citací) přesahuje rozsah rešerše běžný pro tento typ závěrečné práce. Experimentální část práce je psána čtivě a srozumitelně. Kladně hodnotím podrobný popis úkonů včetně obtíží, které se v průběhu práce objevily a které studentka musela vyřešit, přičemž navrhovala své vlastní postupy pro jejich řešení. Ač měla práce v rané fázi vycházet z reprodukce odborné literatury, z důvodu chybějících údajů v článku muselo být velké množství experimentů a postupů v průběhu řešení práce studentkou navrhnuto či pozměněno. Jak se toho studentka byla schopna ujmout, hodnotím také velmi kladně. Množství experimentální činnosti dle mého názoru zcela splňuje požadavky na tento typ absolventské práce. Výsledky práce jsou věcně a čtivě diskutovány, navíc jsou doplněny o některé hypotézy a také možný návrh vedoucí k jejich ověření. V této části bych možná pouze kladl větší důraz na jasnější odlišení pojmu „přídavku“ a „finální koncentrace“ roztoku chloridu vápenatého ve vzorcích. Někdy jsou tato slova zaměňována. V práci je pouze málo typografických či odborných nedostatků, mezi něž patří: -pojem „dvě procenta“ by se měl psát s mezerou (2 %), kdežto „dvouprocentní“ bez mezery (2%) -na straně 16 jsou obě zobrazené rovnice očíslovány jako rovnice 7 (má jít o rovnici č. 10 a 11) -V obsahu jsou některé nadpisy úrovně 1 psány klasicky, některé pak kapitálkami -na straně 14 je při výpočtu ztrátového úhlu prohozen paměťový a ztrátový modul -na straně 12 při výkladu viskoelastických modelů je zřejmě z důvodu nepřesného překladu namísto termínu „píst“ používáno slovo „prístrojová doska“ -V tabulce 1 a u některých obrázků (například 12 a 13) bylo u molární koncentrace zřejmě zapomenuto na člen ·10-3, případně by se musela upravit jednotka koncentrace na mmol·dm-3. Stejně tomu tak je u hodnoty iontové síly v téže tabulce. Tyto poznámky však výrazně nesnižují kvalitu předložené bakalářské práce. Závěrem je dobré podotknout, že práce se zabývá mimo jiné materiály, které nejsou na ústavu fyzikální a spotřební chemie dosud významněji studovány. V tomto ohledu je předložená bakalářská práce zcela jistě inovativní může být inspirací pro rozvoj vědecké činnosti v oblasti těchto materiálů. Bakalářská práce Denisy Svitačové je celkově velmi zdařilá. Hodnotím ji stupněm „Výborně (A)“ a doporučuji ji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Logické členění práce | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | B | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Využití literatury a její citace | A | ||
Úroveň jazykového zpracování | A | ||
Formální úroveň práce – celkový dojem | B | ||
Závěry práce a jejich formulace | A |
eVSKP id 138985