HOVÁDEK, P. Návrh elektrického kladkostroje [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2009.
Celkově je předložená bakalářská práce členěna logicky a přehledně. Při své práci autor využíval jak běžných znalostí, které získal v průběhu studia, tak i znalostí, získaných samostatným studiem literatury z problematiky konstrukce a výpočtů zdvihacích zařízení. Práce obsahuje návrh elektrického podvěsného kladkostroje včetně výpočtů a částečné výkresové dokumentace. S ohledem na požadavky je práce velmi rozsáhlá a obsahuje velmi kvalitní výpočtovou část. Výpočet kladkostroje je však prováděn podle zastaralé, i když jediné dostupné a dosud hojně využívané literatury z roku 1974. S ohledem na změnu platné legislativy v oblasti zdvihadel však tuto literaturu je nutno využívat obezřetně a nelze přebírat všechny její části (zejména zařazení zdvihadla do jeřábové skupiny). Kromě této výhrady mám ještě některé další: - nevhodně umístěný závěs konce lana na rámu kladkostroje (uprostřed lanového bubnu), - výkresu bubnu by prospělo vykreslení lanové drážky v detailu, - na sestavě by prospělo zvětšení detailu uložení pojezdových kladek v ložisku, - ve volbě motoru s převodovkou (str. 26) mám výhrady k použití HD spojky. Práce p. Hovádka je původní a splňuje požadavky zadání, v řadě bodů je i překračuje.Výše uvedené výhrady jsou spíše formálního charakteru (až na neplatnou volbu jeřábové skupiny) a nesnižují jinak velmi solidní a nadprůměrnou úroveň práce. Pavel Hovádek v ní prokázal odpovídající znalosti a schopnost důkladné orientace v zadaném problému a schopnosti samostatné konstruktérské práce, případně pokračování v návazném magisterském studiu. Otázka k zodpovězení při obhajobě: 1. Vysvětlete podstatu klasifikace jeřábů a zdvihacích zařízení dle platné ČSN ISO 4301. Podle této klasifikace proveďte zařazení Vašeho kladkostroje. 2. Co se rozumí pojmem „brzdový motor s hydrodynamickou spojkou (str. 26)?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | D | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Tato bakalářská práce je rozsáhlá, kvalitní, představuje velmi solidní přístup i výborné znalosti autora získané studiem. Diskutovat je možno pouze u výkresu "buben svařenec". Práce může být klasickým vzorem pro výborné hodnocení jako ukázka studentům.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 19222