BRADÁČ, J. Brzdový systém vozidla Formule Student [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.

Posudky

Posudek vedoucího

Blaťák, Ondřej

Diplomová práce pana Bradáče řeší kompletní návrh brzdového systému vozidla Formule Student. Po krátkém teoretickém úvodu následuje vysvětlení volby brzdových komponent vozidla Dragon X (TU Brno Racing), základní výpočet brzdového systému ve vztahu k volbě konstrukce pedálové skupiny. Samotná konstrukce včetně analýzy napjatosti je předmětem další části práce. Závěr je věnován měření jízdních dat vozidla s ohledem právě na brzdový systém. Pan Bradáč přistupoval k řešení své diplomové práce mimořádně samostatně. Konzultací využíval minimálně. Je třeba rovněž uvážit studentovo platné zapojení do vývojového týmu studentské formule, kde byl celý brzdový systém navrhován v kontextu ostatních navazujících částí, což bylo pro samotné řešení i diplomovou práci prioritní. Celý text je po obsahové, grafické i stylistické stránce v pořádku. Student dokázal uplatnit znalosti a dovednosti získané v průběhu studia při řešení samostatného úkolu. Zadání diplomové práce bylo splněno.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací A
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Hejtmánek, Petr

Diplomová práce měla za cíl vytvořit kompletní návrh nejen brzdového systému, ale i pedálové skupiny na novou generaci Formule Student. Rešerše je sice stručná, avšak věcná, vyskytují se v ní jen drobné nepřesnosti a je celá z velké části sepsána z jediného, staršího, zato však kvalitního zdroje. Následuje výběr brzdových komponentů a základní výpočty brzdové soustavy. Postup výpočtů je konvenční, zde by byl prostor pro zohlednění více faktorů, například vlivu rozložení aerodynamického přítlaku na brzdné charakteristiky. Není jednoznačně vysvětleno, na základě čeho byly stanoveny reálné brzdné síly na nápravách na obr. 17. Popis konstrukčního řešení pedálové skupiny zpracoval student velmi pečlivě, výsledky jsou přehledně prezentovány, byť občas jsou závěry nejasně argumentovány. Trochu mi však chybí zhodnocení pevnosti plynového pedálu, který se v minulosti ukázal jako problematický. Výpočty kompozitních materiálů sice nejsou jednoduché, postačoval by však i test na reálném pedálu, ale je možné, že v době odevzdání práce ještě nemusel být fyzicky vyroben. Poslední část hodnotící možnosti měření parametrů brzdového systému je popisná a trochu obecná, přínos měření parametrů během jízdy mohl být o něco více demonstrován na starších datech, které jistě jsou k dispozici. Po formální stránce se až příliš často vyskytuje nevhodný činný rod, objevují se nejednoznačné termíny (výkonnost vozidla), nicméně kvalita zpracování je celkově dobrá. Jan Bradáč ve své práci jednoznačně splnil veškeré body zadání, byť postupoval standardním způsobem bez zásadních invencí, tak je výsledkem jeho snažení dobrý a bezpochyby funkční návrh.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita C
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti C
Grafická, stylistická úprava a pravopis C
Práce s literaturou včetně citací C
Navrhovaná známka
C

Otázky

eVSKP id 124876