BEZDĚK, M. Automobilní klimatizace [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2012.
Student pracoval po celou dobu samostatně a práci předkládal ke konzultacím. Kromě literárních zdrojů využil i možnosti osobních konzultací s odborníky na klimatizační systémy automobilů, čímž práce získala na aktuálnosti. Studen splnil cíle zadání a práci doporučuji ji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Automobilní klimatizace není první ani poslední téma, které se stalo objektem zkoumání dnešních studentů. Tato práce provádí rešerši automobilní klimatizace, která je využívaná v dnešních automobilech. Autor popisuje automobilní klimatizaci z dostupných zdrojů a provází čtenáře od jejího vzniku až po současný stav. Vysvětluje samotný princip klimatizace i jednotlivých prvků. Jednotlivé pasáže jsou popsané srozumitelně, věcně a to včetně správného vysvětlení jednotlivých prvků a jejich funkcí. Uspořádání práce je logické a po formální stránce splňuje své náležitosti. Autorovi se podařila práce zpracovat jak po grafické tak i po stylistické stránce. Autor se v práci zmiňuje také o chladivech využívaných v automobilních klimatizacích. Zde bych doporučil nastudovat více o výhodách a nevýhodách jednotlivých chladiv z jiných zdrojů, především u chladiva R744 není nevýhodou zvýšená koroze u polymerních materiálů, ale nároky na 10-ti násobný tlak a teploty, což sebou nese vyšší náklady na odolnější materiály a technologie k výrobě. Část k chladivům by si zasloužila více pozornosti. Jako příklad uvedu kompatibilitu chladiva s oleji a ostatními materiály, které hrají významnou roli v dalším vývoji. Práce se jen velmi okrajově zabývá vývojem v oblasti klimatizace, kde příkladem mohou být integrace technologií jako jsou vnitřní výměník tepla, olejový separátor, termoelektrické zařízení a nebo ejektorový systém. Všechny tyto prvky vedou ke snížení spotřeby paliva a tím i snížení emisních limitů CO2. V práci je popsán i vliv klimatizace spotřeby paliva. Zde bych uvítal doporučení vedoucí ke snižování spotřeby paliva, které právě vychází z nových technologií. Jako poslední bych uvedl nevyvážený poměr použitých zdrojů z internetu na úkor odborné literatury. Celkově hodnotím práci pozitivně a jsem přesvědčený, že si práce najde své místo i v praxi.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 50577