ADÁMEK, R. Realizace inverzního kyvadla jako expozice do vitríny [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2017.

Posudky

Posudek vedoucího

Appel, Martin

Motivací k této práci bylo vytvořit inverzní kyvadlo, které by svojí mechanickou spolehlivostí, vzhledem a uživatelskou přívětivostí dovolilo umístit tuto soustavu do vitríny. S radostí mohu konstatovat, že výsledná soustava tyto vlastnosti splňuje a bude tedy sloužit k reprezentaci Ústavu mechaniky těles, mechatroniky a biomechaniky. Student přistoupil k práci zodpovědně a pracoval samostatně a sám si nastudoval veškeré potřebné znalosti. Postup pravidelně konzultoval. Veškeré body zadání byly splněny a nad rámec zadaní přidal vzdálený monitoring. Proto publikovaný výsledek i postup řešení bakalářské práce hodnotím jako velmi nadstandardní a je ukázkou, čeho jsou studenti schopni, pokud je řešení technických problémů baví, bez ohledu na obětovaný čas. Jako velice inspirativní hodnotím kapitolu 2.1 Způsoby realizace inverzního kyvadla, kde jsou popsány zajímavé metody realizace.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací A
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Spáčil, Tomáš

Práce je zaměřena na již tradiční téma řízení inverzního kyvadla, avšak jako jedna z mála je velmi kvalitně provedena po stránce realizace celého projektu. Jelikož se jedná o týmovou práci, postrádám v úvodu přesné vymezení prací jednotlivých členů týmu. Mechanická konstrukce je navržena výborně vzhledem k požadavku umístění exponátu do vitríny. Uživatelské a řídící rozhraní je založeno na počítači Raspberry Pi a mikrokontroleru dsPIC, který je využíván pro výuku v rámci oboru Mechatronika a vhodně tak doplňuje účel exponátu, a to propagaci studia. Student prokázal, že je schopen se rychle a kvalitně zorientovat v dané problematice a nabyté poznatky vhodně aplikovat.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací A
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 101006