KEJÍK, P. Automatická detekce vyvázání plavidla na kotevní bóji vsítích LPWAN [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2023.
Rozsah práce je pod spodní doporučenou hranicí, zejména teoretická část je velmi velmi minimalistická. Po formální stránce práce obsahuje gramatické chyby a překlepy, chybějící odkazy, špatně označené veličiny (místo příkonu - W, místo doba provozu - výdrž), chybné jednotky (hod místo h). Práce s literaturou a volba zdrojů je na průměrné úrovni. Využitelnost výsledků je diskutabilní. Přestože jde o veskrze praktickou práci, žádná z částí nebyla zkoušena v realném prostředí, podstatná část zařízení ani nebyla realizována. Student měl externího konzultanta, nemohu posoudit práci během semestru. Přes výhrady jsem přesvědčen, že student projevil inženýrské schopnosti.
Rozsah diplomové práce je na spodní hranici obvyklého rozsahu a je členěna do kapitol podle jednotlivých bodů zadání. Teoretická část práce věnovaná LPWA technologii je velmi slabá. Technologii LoRa jsou věnovány 4 řádky, zatímco technologii NB-IoT řádků 5. Více prostoru je věnováno popisu vyvazování lodě na bójku a konceptu navrhovaného zařízení. Následující kapitola věnovaná popisu zapojení již lépe odpovídá standardu diplomové práce. Na 19 stranách popisuje jednotlivé bloky zařízení a jejich schémata. Většinou jsou použita zapojení doporučená výrobcem, tam kde se od nich student odchyluje, není jednoznačně jasné, zda jde o jeho myšlenku, nebo převzaté firemní řešení. Dále je stručně popsán postup návrhu plošného spoje a přístrojové krabice. I tato kapitola mohla být lépe zpracována a detailněji popsána. Vlastní invenci lze najít v kapitole věnované návrhu detekčního členu. Škoda, že se jedná jen o teoretický návrh a jeho funkčnost nebyla prakticky ověřena. V poslední kapitole je měřena spotřeba zařízení se závěrem, že výdrž baterie je pouze 25 dní a jako jediné řešení je navrženo použití solárního panelu, aniž by byly rozebrány možnosti snížení spotřeby. V kapitole jsou prázdné odkazy a je použito nezvyklé označení veličiny příkonu zařízení - W, jednotka mW (tabulka 10, str. 43). Formální úroveň práce průměrná s občasnými překlepy, objevují se typické chyby v použití slovesa jako přídavného jména (řídící/řídicí). Práci lze označit za původní. Student projevil inženýrské schopnosti a splnil všechny body zadání. Práci doporučuji k obhajobě. Práci studenta jako oponent hodnotím - dle klasifikační stupnice ECTS - D / 65.
eVSKP id 151769