BALCÁREK, D. Vývoj aplikací s využitrím grafického vývojového prostředí Irrlicht Engine [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2013.

Posudky

Posudek vedoucího

Roupec, Jan

Cílem práce bylo prozkoumat oblast tvorby 3D počítačových her a zpracovat ji způsobem využitelným při výuce softwarových technologií. Jako boční efekt je plánováno umístění vytvořených ukázkových aplikací na nový www portál ÚAI a jejich prostřednictvím zviditelnit ústav u veřejnosti, zejména u studentů středních škol. Pro tuto práci byl vybrán herní engine Irrlicht. Autor osvědčil solidní teoretické znalosti a schopnost orientovat se v nových technologiích. Prokázal, že poznatky je schopen samostatně aplikovat při řešení praktických úloh. Cíl práce, tedy prozkoumání zadané technologie a vytvoření použitelných ukázkových aplikací, byl splněn.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací A
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Krček, Petr

Předložená bakalářská práce je dělena do dvou kapitol. První kapitola obsahuje teoretické východiska pro návrh ukázkové aplikace a její obsah pokládám za dostatečný. Druhá kapitola se již zabývá vlastním návrhem počítačové hry. Vytvořenou hru je možné zařadit do žánru „automobilový závodní 3D simulátor“. Hra simuluje pohyb dvou vozidel, které musí být ovládány z jednoho počítače. Jelikož jedním z cílů bakalářské práce má být využití vyvinuté aplikace pro propagaci ústavu ÚAI, je vytvořená scéna inspirována skutečným areálem university. Přiložený zdrojový kód, který částečně vychází z kódu uvedeného v tutoriálech [16], prokazuje autorovy znalosti jazyka C++ i knihoven použitého engine. Přestože je navržená aplikace hratelná, před použitím k účelu propagace ústavu doporučuji ještě pokračovat ve vývoji.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita C
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry C
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii C
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 66896