KRÁTKÝ, L. Zástavba planetového převodu do kolové jednotky vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2025.
Bakalářská práce pana Krátkého se zabývá integrací elektrického motoru do náboje kola vozidla Formula Student. V rešeršní části autor práce srozumitelně popisuje motivaci pro pohon všech kol ve třídě Formula Student a popis možností provedení redukčního převodu. Následně přehledně popisuje používaná konstrukční řešení v rámci soutěže, včetně jejich zhodnocení. S konstrukční části autor srozumitelně popisuje koncept zástavby planetového převodu do kolové jednotky a zároveň vysvětluje dílčí konstrukční řešení použitá v návrhu, včetně vazby na technologii výroby a volbu materiálů. V kapitole 5 je poté provedena pevnostní analýza skříně převodovky v prostředí MKP, kde byl zhodnocen i vliv namáhání skříně od vybraných jízdních stavů vozidla. Popis zátěžných stavů je velmi dobře volen a popsán v okrajových podmínkách výpočtu. Stejně tak je přehledně zhodnocena bezpečnost vůči meznímu stavu pružnosti pro jednotlivé zátěžné stavy. Práce je celkově velmi přehledně zpracovaná a doporučuji ji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Bakalářskou práci zahrnující 56 stran pana Lukáše Krátkého lze rozdělit na rešeršní část a praktickou část s řešením dané problematiky. Rešeršní část se zaměřuje na kolové jednotky používané vozidly Formula student. Jsou vyvozeny kritické závěry a zhodnoceny jednotlivé koncepce. Z rešerše vychází praktický návrh koncepce planetové převodovky. Je navrženo ozubení, přizpůsobeno uložení motoru, těhlice a skříň převodovky. Skříň převodovky je poté pevnostně zatížena a je ověřená její bezpečnost pro statické zatížení. Kladně hodnotím přehlednou rešerši konkurenčních týmů a popis možných koncepcí. Modely jsou zpracované do konečné podoby s přihlédnutím na výrobní možnosti a kapacity partnerských firem. Celková úroveň prezentované práce je na vysoké úrovni převyšující standardy bakalářské práce. V práci se vyskytují drobné formální a stylistické chyby. Točivý moment byl zaměněn za kroutící. Na dvou místech se v práci vyskytují dva nadpisy nad sebou. U některých obrázků a hodnot převzatých od kolegů chybí zdroj. U některých obrázků jsou ponechány anglické popisky a velké obrázky finální sestavy by mohly být v příloze práce. Práce postrádá seznam zkratek a symbolů a je napsaná ve vlastní šabloně. Cíle práce jsou splněny nad očekávání a práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 165782