POP, M. Ověřování věrohodnosti měřicí metody z oblasti modální analýzy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.
Práce se zabývá teoretickým rozborem provozní modální analýzy, konkrétně pak metodou FDD. Zadáním bylo popsat princip, na kterém metoda funguje a zjištěné poznatky aplikovat na vybranou strukturu. Získané výsledky ověřit pomoci výpočtového a experimentálního modelování. Diplomant způsobem rozebral teoretické základy a pomocí nich objasnil principy dané metody (provozní modální analýzy, FDD). Diplomant prokázal při řešení samostatnost a schopnost jak v teoretické, tak i v praktické části. Provedl srovnání výsledků pomocí několika analýz. Dále diplomat na základě poznaných zkušeností, provedl vlastní naprogramování metody v prostředí MATLAB. Autor zpracoval práci samostatně. Stanovené cíle byly splněny. Práci hodnotím stupněm A
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Diplomová práce se zabývá provozní modální a analýzou. Obsahově je práce zdařilá. Členění kapitol je logické, jednotlivé části na sebe navazují. Nechybí rešerše, která mapuje současný stav zkoumané problematiky ve světě. Pozitivně hodnotím kapitolu „Porovnání a ověření dosažených výsledků,“ kde student diskutuje možné příčiny odchylek v získaných výsledcích. Grafická úprava práce je také na velmi vysoké úrovni. Přesto mám pár připomínek k jazykové stránce. V úvodních kapitolách se objevují zkratky, které jsou vysvětleny až později (např. FDD). V některých větách je nezvyklý slovosled, např.: „ ... což je obyčejná diferenciální rovnice druhého řádu homogenní.“ Běžnější je psát např.: „obyčejná homogenní diferenciální rovnice...“. Student splnil všechny body zadání. Celkově je práce na odpovídající úrovní. I přes drobné připomínky hodnotím práci velice pozitivně. Doporučuji jí k obhajobě a navrhuji hodnocení stupněm A/velmi dobře.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 117598