POP, M. Ověřování věrohodnosti měřicí metody z oblasti modální analýzy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.

Posudky

Posudek vedoucího

Houfek, Martin

Práce se zabývá teoretickým rozborem provozní modální analýzy, konkrétně pak metodou FDD. Zadáním bylo popsat princip, na kterém metoda funguje a zjištěné poznatky aplikovat na vybranou strukturu. Získané výsledky ověřit pomoci výpočtového a experimentálního modelování. Diplomant způsobem rozebral teoretické základy a pomocí nich objasnil principy dané metody (provozní modální analýzy, FDD). Diplomant prokázal při řešení samostatnost a schopnost jak v teoretické, tak i v praktické části. Provedl srovnání výsledků pomocí několika analýz. Dále diplomat na základě poznaných zkušeností, provedl vlastní naprogramování metody v prostředí MATLAB. Autor zpracoval práci samostatně. Stanovené cíle byly splněny. Práci hodnotím stupněm A

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací A
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Lošák, Petr

Diplomová práce se zabývá provozní modální a analýzou. Obsahově je práce zdařilá. Členění kapitol je logické, jednotlivé části na sebe navazují. Nechybí rešerše, která mapuje současný stav zkoumané problematiky ve světě. Pozitivně hodnotím kapitolu „Porovnání a ověření dosažených výsledků,“ kde student diskutuje možné příčiny odchylek v získaných výsledcích. Grafická úprava práce je také na velmi vysoké úrovni. Přesto mám pár připomínek k jazykové stránce. V úvodních kapitolách se objevují zkratky, které jsou vysvětleny až později (např. FDD). V některých větách je nezvyklý slovosled, např.: „ ... což je obyčejná diferenciální rovnice druhého řádu homogenní.“ Běžnější je psát např.: „obyčejná homogenní diferenciální rovnice...“. Student splnil všechny body zadání. Celkově je práce na odpovídající úrovní. I přes drobné připomínky hodnotím práci velice pozitivně. Doporučuji jí k obhajobě a navrhuji hodnocení stupněm A/velmi dobře.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací A
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 117598