KŘIKAVOVÁ, I. B + B BARCELONA [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2010.
Město- místo Hledání potenciálu bloku v síti Cerda je hlavní nosnou otázkou, na kterou odpovídá zvolený koncept projektu. Nevychází přímo z drobné stávající struktury zastavění ani z dnešního stavění velkých objemů bez přímé vazby na síť. Koncept projektu spojuje všechny období vývoje zastavění území geometricky jasně definovaného sítí Cerda. Kompozice tří objektů a na ně navazující kompozice tří vnějších prostorů je v nově pojatém měřítku okolní zástavby, ale v potenciálu stále existujícího bloku. Jeho území se stává vyvážených vztahem mezi zastavěným a volným, každý z prvků má svou identitu tvarem, velikostí a programem, charakterem prostředí, jak vnitřních tak vnějších prostorů. Vazba na město zůstává v měřítku bloku, jeho rohy jsou artikulací mezi halami školy a městskými prostory. Ty jsou vždy brány v úvahu vzhledem k hranici bloku, vnitřní a vnější svět je jasně definován. Vstupujeme do nově vytvořeného prostředí, ale v měřítku městských prostorů přilehlých ulic a náměstí. Program školy Každý z prvků kompozice má svou vlastní náplň programu a z toho vyplývající typologii, základní přístup, organizace prostorů v "pásech" je charakteristická pro každý program - budovu. Jestliže se specifické části programu automaticky prodlužují do vnějších prostorů, tělocvična - hřiště, jídelna - terasy, velký objem tříd zůstává introvertní, s dostatečně dimenzovanými halami, ale jeho návaznost na "školní dvory" nemá automatické prodloužení. Kryté vnější prostory v prostředí podnebí Barcelony nejsou dostatečně dimenzovány. Je zde otázka volného otevření - zavření hal v komplementární funkci "pavlače" podél městské fasády učeben. Vyjádření fasád modulovým členěním dvou měřítek, struktury a zasklení odpovídá racionálnímu řádu stavění v struktuře, která je identickou jak k prostorům tak k jejich konstrukčnímu řešení. Typologie řady prostorů otevřených dvou až tří podlaží dává bohatost a další měřítko v jejich organizaci.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | A | Postupný vývoj architektonického projektu v logice jeho etap od konceptu až k detailům odpovídá přístupu v rozvržené práci během celého zrodu projektu, její důslednost a přesnost vede ke zjednodušení v současné formě, kdy můžeme číst architekturu již v jejím abstraktním vyjádření. |
Návrh vyniká jasnou racionální myšlenkou, precizně dokumentovanou.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | A | Mimořádně jednoduché a racionální řešení, založené na demolici celého bloku a novostavbě školy. Vytyčení vnitřních veřejných prostorů dělí blok na 3 základní objekty. Celek má dobré měřítko, vyvážené poměry mezi volnými prostorami a jednotlivými objekty. Urbanismus je čitelný, jasný, bez komplikací použitelný. | |
Architektonické řešení | A | Architektonický výraz odpovídá základní koncepcí. Oceňuji vtipný motiv říms a zejména řešení rohů s průhledy do křižovatek. Fasády jsou poněkud konvenční, zakreslené schematicky. | |
Provozní řešení | A | Dispoziční řešení je bez problému. | |
Technicko konstrukční řešení | A | Konstrukce jasná. | |
Formální úroveň | A | Grafická úroveň prezentace velmi dobrá ( doporučil bych pouze šetřit papírem a omezit počet příloh). |
eVSKP id 31717