BARTOŠKOVÁ, V. Analýza CRM systému vybrané firmy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2017.
Bakalářská práce se zabývá využitím CRM systému ve zvolené společnosti, a návrhy na jeho zlepšení, vedoucí k jeho efektivnějšímu využití. Kladně hodnotím analýzu procesů včetně přehledného grafického zobrazení, matoucí je však uvedený zdroj XY (např. str. 34). Návrhy na zlepšení se netýkají samotného využití CRM systému, ve smyslu používaného software, jak bylo vytýčeno v cílech práce, nýbrž organizačních opatření uvnitř firmy a dalších opatření, jako je výběr nového SW, resp. VoIP ústředny. Taktéž ekonomické zhodnocení se váže pouze k výběru nového SW, a není tudíž relevantní k definovanému cíli práce. Celá práce není řádně strukturována dle kapitol závazného zadání. Toto odchýlení od struktury a cílů práce je dáno také tím, že práce nebyla řádně konzultována a proto navrhuji známku E.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | E | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | E | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Praktická využitelnost výsledků | E | ||
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | E | ||
Práce s informačními zdroji, včetně citací | C |
Studentka si ke své bakalářské práci zvolila prostředí komerčního callcentra. Tedy firmu, jejíž výsledky jsou přímo úměrně závislé na schopnosti efektivně komunikovat se svými zákazníky či se stávajícími příp. poternciálními klienty svých zákazníků (na tuto oblast se BP zaměřuje primárně). Přihlédneme-li k faktu, že se společnost v prostředí neustále se rozšiřující a zkvalitňující konkurence pohybuje úspěšně již déle než deset let, je to známka jisté nezanedbatelné kvality v procesech i poskytovaných službách. Proto není určitě snadné najít jednoznačné cesty ke zlepšení stávající situace. Studentka se v analytické části zabývá krom popisu stavu firemních procesů i jejími silnými a slabými stránkami, což je dle mého mínění klíčové pro část návrhovou. Při návrzích na zlepšení se studentka nevyhnula jistému (do určité míry logickému) zjednodušení situace. Píše-li o motivaci a školení zaměstnanců, nedefinuje konkrétně, jaký by byl výsledný efekt. Resp. chybí alespoň rámcový odhad, o kolik by se musela zmíněnými kroky zvýšit výkonnost operátora, či prodloužit jeho živostnost ve firmě, aby se vyplatila navrhovaná investice do zaměstnanců. Na druhou stranu se všemi oblastmi návrhové kapitoly mohu souhlasit. Návrhy jsou vhodně okomentované a pro firmu s přihlédnutím k výše uvedenému i přínosné. Vzhledem ke kvalitě zpracování i využitelnosti návrhů ke zlepšení doporučuji tedy tuto bakalářskou práci k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | C | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Praktická využitelnost výsledků | D | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | ||
Práce s informačními zdroji | B |
eVSKP id 94596