NIESNER, M. Návrh konstrukčního uspořádání vozidla studentské formule [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2008.
Diplomant Martin Niesner se ve své práci zabýval konstrukčími úpravami a analýzou torzní tuhosti rámu vozu kategorie Formule Student. Na diplomové práci pracoval od jejího zadání, využíval konzultací a prokázal schopnost samostatné práce. Při konstrukčních návrzích vycházel ze získaného přehledu vhodných technických řešení. Do prací na úpravách rámu zahrnul rovněž ergonomii posazení řidiče ve vozidle. Kromě řešení úkolů daných zadáním byla dalším aspektem jeho práce potřeba zajistit návaznost dalších komponent a konstrukčních skupin (např. dílů přední a zadní nápravy) na konstrukci rámu a koordinace prací celého týmu. V této oblasti prokázal dobrou schopnost týmové spolupráce. Pokud se týká vlastního provedení rámu, bylo cílem diplomanta snížení hmotnosti oproti rámu předešlé generace při zvýšení nebo zachování dosažené torzní tuhosti. Při hodnocení dosažených výsledků proto vycházel především ze srovnání s hodnotami dosaženými u předešlého návrhu. Diplomant splnil zadání práce v požadovaném rozsahu, diplomovou práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Diplomová práce pana Martina Niesnera se zabývá návrhem konstrukčního uspořádání vozidla studentské formule. Diplomant se ve své práci zaměřil zejména na návrh a optimalizaci základního rámu vozu. Jsou zde podrobně popsány jednotlivé kroky, které vedly ke konstrukci finální varianty. Do samotné konstrukce diplomant zapracovává požadavky dalších členů konstrukčního týmu, kteří pracují na dalších komponentách vozu. Jako základní konstrukční kritérium pro návrh rámu diplomant velmi dobře zvolil celkovou torzní tuhost a zejména potom poměr torzní tuhost / hmotnost rámu. Z pohledu oponenta zde ale diplomant velmi přísně zohledňuje torzní tuhost přední části rámu (část 1, obr. 44), kde se při snaze o zvýšení tuhosti celkově zvedá hmotnost celého rámu. Z formálního hlediska má oponent výhradu k použitému jazyku, který je místy velmi hovorový. Zároveň by bylo určitě vhodné na závěr práce zobrazit finální uspořádání formule v kolmých pohledech spolu s uvedením základních rozměrů.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 13584