VEČEŘOVÁ, A. Marketingový plán pro vybranou společnost [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2018.
Študentka počas spracovávania práce veľmi ukázala aktívny prístup pri riešení práce. Za najväčším plusom práce považujem výskum študentky a jeho nasledné vyhodnotenie do mapy empatie pre podloženie návrhov v práci. Nanešťastie, výsldky výskumu sú miestami v práci nevyužité a práca obsahuje formálne chyby. Napriek tomu odporúčam prácu k obhajobe.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Praktická využitelnost výsledků | C | ||
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | E | ||
Práce s informačními zdroji, včetně citací | E |
Práce se zabývá velice zajímavým tématem. Struktura práce působí poměrně zmatečně, a ne úplně prokazuje schopnost studentky pracovat s některými pojmy. SWOT je zde pojmenována a zařazena jako analýza vnitřního prostředí. To se pak projevuje i v anlytické části práce, kde je chybně pod kapitolu 3.2 včleněna podkapitola 3.2.1 SWOT analýza. U této pak nejsou vůbec zřejmé zdroje ze kterých jsou jednotlivé ovlivňující faktory získány, nebo zda je sama autorka "vymyslela". Taktéž kapitolu 3.3 považuji za nedostatečně propracovanou. Oproti tomu je poměrně dobře sestavena analýza stávajícího marketingového mixu a zákaznický průzkum. Zde bych pak vyzdvihl včlenění kapitoly 3.9 Mapa Empatie. Návrhová část pak pocitově nevychází tolik ze samotných výsledků analýz, jako ze zkušeností samotné autorky. Samotné návrhy se pak hodilo podrobně rozpracovat. I když nesou určitě dobrou myšlenku, která by analyzovaný podnik mohla při realizaci posunout, nízká rozpracovanost to může v praxi značně komplikovat. Některé z tabulek (výčty v tab. 7-10 ) bylo vhodnější umístit s patřičným odkazem spíše do příloh. V rámci návrhů zde postrádám také jasný harmonogram realizace návrhů, jasné programy činnosti a jasně nastavené kontrolní mechanizmy. Práce využívá minima informačních zdrojů. Není zde využita ani polovina základních literárních pramenů ze zadání bakalářské práce. V analytické části je většina informací bez jakéhokoliv podložení. V případě, že je u zdrojů odkaz na konkrétní webové stránky, tento zdroj se pak neobjevuje v seznamu použitých zdrojů. Přínos práce pro analyzovaný podnik lze vidět zejména z analýzy marketingového mixu, zákaznického průzkumu, mapy empatie a inspirativně z vlastní návrhové části. Práci i přes výše zmíněné výtky doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | E | Výsledek práce se sice přibližuje ke stanovenému cíli. Návrhová část však není klasickým marketingovým plánem. Mj. zde chybí např. harmonogram samotné realizace. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | D | V práci je zvoleno standardního postupu a adekvátních metod. Bohužel však autorka některé metody nepoužívá zcela správně a nevyužívá přesného metodického rámce. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Praktická využitelnost výsledků | D | Z práce se dá vnímat praktický přínos zejména z analýzy marketingového mixu, zákaznického průzkumu, mapy empatie a vlastní návrhové části. U návrhové části vždy ale není zcela jisté, na jakou část analýzy návrh reaguje. Spíše se zdá, že zde autorka vhodně využívá svých praktických zkušeností. Výsledek práce se nedá vnímat jako nově nastavený marketingový plán pro konkrétní podnik. | |
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | E | V práci bylo vhodné hlavní kapitoly (3 Analytická část, 4 Vlastní návrhová část) začínat na nové stránce. Struktura práce působí poměrně zmatečně, a ne úplně prokazuje schopnost studentky pracovat s některými pojmy. SWOT je zde pojmenována a zařazena jako analýza vnitřního prostředí. To se pak projevuje i v anlytické části práce, kde je chybně pod kapitolu 3.2 včleněna podkapitola 3.2.1 SWOT analýza. U této pak nejsou vůbec zřejmé zdroje ze kterých jsou jednotlivé ovlivňující faktory získány, nebo zda je sama autorka "vymyslela". Taktéž kapitolu 3.3 považuji za nedostatečně propracovanou. Oproti tomu je poměrně dobře sestavena analýza stávajícího marketingového mixu a zákaznický průzkum. Zde bych pak vyzdvihl včlenění kapitoly 3.9 Mapa Empatie. | |
Práce s informačními zdroji | E | V práci je využito minimum informačních zdrojů. Autorka nevyužila ani polovinu základních literárních pramenů ze zadání bakalářské práce. V analytické části je většina informací bez jakéhokoliv podložení. V případě, že je u zdrojů odkaz na konkrétní webové stránky, tento zdroj se pak neobjevuje v seznamu použitých zdrojů. |
eVSKP id 109826