PLANČAR, J. Principy údržby metodou TPM [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2015.
Student zpracoval bakalářskou práci na jednu z moderních metod údržby, a to na komplexní produktivní údržbu. Obsah práce je soustředěn do pěti základních kapitol. První až třetí kapitola práce se věnuje provozní spolehlivosti, základním pojmům a procesům údržby, v neposlední řadě technické diagnostice. Následující rozsáhlá čtvrtá kapitola podrobně popisuje principy údržby metodou TPM. Na zmíněné teoretické poznatky navazuje kapitola pátá, ve které je názorná praktická realizace metody TPM ve jmenované společnosti. Zde je popsána implementace prvních tří pilířů údržby do společnosti, a to program zvyšování CEZ, program autonomní údržby a program plánované údržby. Práci pana Plančara hodnotím i s ohledem na fakt, že si musel všechny skutečnosti sám nastudovat z doporučené literatury, neboť do současné doby neabsolvoval žádný předmět z této oblasti. Dále považuji za zvláště přínosné, že student získané teoretické poznatky promítl do konkrétního příkladu ze strojírenské praxe. Bakalářskou práci doporučuji k obhajobě. Na základě dílčích hodnocení a výše uvedeného ji hodnotím známkou: výborně/A.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Student zpracoval bakalářskou práci s názvem: Principy údržby metodou TPM. Práce pojednává o problematice, která nebyla ještě probírána v rámci předešlého studia. Jedná se tedy obsahově o téma, kde student musel řešenou problematiku řádně nastudovat. Cílem zadání bylo zpracovat rešerši z oblasti, zaměřit se na totální produktivní údržbu a tuto popsat v konkrétní firmě. Lze konstatovat, že zadání bylo kvalitně splněno. Předložená bakalářská práce svým rozsahem (51 stran) i obsahem splňuje požadavky na technickou zprávu. Prezentační úroveň bakalářské práce je na dobré úrovni, jednotlivé kapitoly na sebe navazují a jsou pochopitelné pro čtenáře. Možná by bylo vhodné zvážit, zda nepojímat údržbu jen z hlediska technologického a technického, neboť v dnešní době "kvalitní" údržba je i o managementu. To je také dokazováno i v popisu a rozboru metody TPM. Dále mi v kap. 2.1 chybí některé pojmy, např. definice údržby apod. Rovněž by bylo vhodné zvážit v kap.2.2 uvedené rozdělení a i v práci prezentovaný pojem defektoskopie. Uvedené však nepovažuji za nedostatky, neboť student neabsolvoval výuku v daných oblastech. Typografická a jazyková stránka předložené bakalářské práce je na odpovídající úrovni, nemám vážných připomínek. Student zvládl práci s literaturou, použité a uvedené literární zdroje jsou moderní a odborně kvalitní. Práce řeší problémy relativně nové, neřeší již vyřešená a uzavřená témata. K citacím nemám vážných připomínek. Vzhledem k tomu, že se jedná o bakalářskou práci a hlavním cílem je ve své podstatě rešerše, hodnotím kladně skutečnost, že je popsán a rozebrán konkrétní příklad metody TPM v reálné praxi. Je přínosné, že se čtenář dozvídá o přístupu k údržbě a metodě TPM ve "špičkové" světové firmě. Vzhledem k dílčím hodnocením a i výše uvedenému textu klasifikuji předloženou práci známkou: výborně/A.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 83516