FIŠER, R. Měření kinematických bodů zavěšení vozidel s využitím měřícího zařízení Tritop [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2008.
Úkolem diplomanta bylo vytvořit metodiku měření kinematických bodů lichoběžníkové nápravy a nápravy McPherson s využitím optických scannerů dostupných na Ústavu automobilního a dopravního inženýrství. Zároveň měly být navrženy vhodné přípravky pro urychlení měření kinematických bodů při použití zařízení Tritop. V první části práce byla nejprve teoreticky rozebrána problematika zařízení pro měření 3D souřadnic, popř. digitalizace povrchu součástí. Další části jsou již věnovány vlastnímu měření s využitím zařízení Tritop a Atos. Byly porovnávány jednotlivé metody měření kinematických bodů, které již byly v minulosti na ÚADI pro tyto úlohy použity. Výsledky měření byly vzájemně porovnány a zjištěné rozdíly analyzovány. Přestože diplomant splnil veškeré body zadání, především části týkající se zavěšení McPherson nebyly zpracovány příliš podrobně a postrádají konkrétní závěry. Stejně tak chybí více opakování měření u lichoběžníkové nápravy. Je však třeba mít na paměti mimořádnou časovou náročnost všech provedených měření a zároveň nutnost naučit se pracovat s různými optickými scannery. Přes výše zmíněné nedostatky dává diplomová práce slušné výstupy a umožní tak zkvalitnit prováděná měření na ÚADI. Diplomant přistupoval ke zpracování diplomové práce svědomitě, v některých případech však chyběla větší samostatnost.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | C |
Diplomová práce pana Radoslava Fišera se zabývá návrhem metodiky měření kinematických bodů lichoběžníkové nápravy s využitím zařízení Tritop. Na úvod se diplomant ve své práci zabývá popisem 3D digitalizačních zařízení a jejich vhodností pro problematiku měření kinematiky náprav. Dle názoru oponenta je tato kapitola příliš podrobná a v některých případech se nevztahuje k problematice měření kinematiky náprav. V dalších kapitolách již diplomant podrobně popisuje metodiku práce se systémem Atos a Tritop. Tato část diplomové práce je velmi podrobně a srozumitelně napsána, ovšem pro vytvoření definitivního závěru by bylo nutné provést sérii více měření. V závěrečné části své práce se diplomant věnuje numerické metodě geometrické identifikace automobilového zavěšení. Z formálního hlediska je práce v pořádku, grafické provedení je velmi dobré. Členění kapitol je přehledné a logicky odpovídá postupu prováděných prací. Diplomant prokázal, že dovede aplikovat poznatky získané studiem při řešení praktického úkolu a je schopen samostatné tvůrčí inženýrské činnosti. Práce svým rozsahem a způsobem zpracování splnila požadavky předepsané zadáním a proto ji doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 16066