MENDE, M. Návrh topologicky optimalizované těhlice pro závodní pneumobil [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.

Posudky

Posudek vedoucího

Vaverka, Ondřej

Student během celého řešení bakalářské práce prokazoval velkou míru samostatnosti, konstrukčního myšlení a kreativity i ochoty učit se novým věcem. Pro zvládnutí práce bylo nutné nastudovat a osvojit si práci se softwary pro topologickou optimalizaci a MKP výpočty, což zvládl do té míry, že v nich byl schopen samostatně pracovat bez dalšího vedení. I když neměl jednoduchou výchozí pozici, kdy se důležité informace ke konstrukci dovídal až v průběhu řešení bakalářské práce, tak stihl splnit všechny termíny i přes to, že nakonec musel místo jedné těhlice navrhnout dvě. Obě byly posléze použity na vozidle při závodech pneumobilů v Maďarsku, kde v mezinárodní konkurenci získala konstrukce první místo za nejlepší podvozek. Text práce je srozumitelně napsán a logicky řazen. Práci doporučuji k obhajobě s navrhovaným hodnocením A.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací A
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Červinek, Ondřej

Bakalářská práce se zabývá návrhem a výrobou topologicky optimalizované těhlice pro závodní pneumobil. Svým rozsahem a náplní splňuje stanovené cíle i požadavky na práci tohoto typu. Její hlavní část mapuje postup návrhu těhlice od definování zatěžujících podmínek a návrhové obálky, až po postprocessing a montáž vyrobeného dílu. Autor při návrhu vychází nejen z konzultací s pneumobil týmem, ale čerpá také ze zkušeností TU Brno Racing Teamu. V práci oceňuji propracovanou, a podle mého názoru, dobře promyšlenou MKP analýzu. Dva zatěžující stavy těhlice „Průjezd zatáčkou“ a „Brzdění“ jsou zde doplněny o kontrolu vzpěrné stability ramena připojeného k řízení. Ke kvalitě práce přispívá také testování zkušebních plastových prototypů nebo optická digitalizace těhlice s inspekcí rozměrových odchylek. Závěrem jsou popsány benefity zpracovaného řešení společně s návrhem dalšího postupu. I přes drobné chyby v logickém uspořádání některých myšlenek, větné skladby a pravopisu, hodnotím práci pozitivně a doporučuji ji k obhajobě s hodnocením A.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 116360