NOSEK, O. Kryptografická úniková hra [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2021.
Webová hra je založena na scénáři únikové místnosti. Každá místnost pak řeší specifický problém z oblasti kryptografie nebo síťové bezpečnosti. Hráč má možnost před startem hry zadat své jméno, které se po dokončení hry objeví v tabulce celkového skóre všech hráčů. Hra obsahuje 4 místnosti a bodovací systém založený na čase potřebném pro dokončení úkolů. Bakalářská práce vyžadovala zvládnutí několika programovacích jazyků. Student pracoval samostatně a s velkým zájmem o danou problematiku. Velmi oceňuji také fakt, že je práce psána v anglickém jazyce. Praktická část by mohla být podrobnější a rozsáhlejší. Například, v textu práce není zmíněno, že každá místnost implementuje několik variant. Student si navíc sám nakreslil každý jeden pokoj. Úsilí, které student vynaložil pro vývoj aplikace, proto není dostatečně popsáno v textu práce. Práci doporučuji k obhajobě s hodnocením A (98 bodů).
Cílem předložené bakalářské práce bylo vytvořit kryptografickou únikovou hru ovládanou přes webové rozhraní. Práce je členěna do dvou kapitol, přičemž ta první představuje teoretickou část práce, na kterou je navázáno praktickou realizací, která je popsána ve druhé kapitole. Výsledkem práce je hra obsahující celkem 4 místnosti, ve kterých je potřeba plnit úkoly související s kryptografií a informační bezpečností, čímž byly naplněny cíle této práce. Student v bakalářské práci prokázal dobrou orientaci v oblasti aplikované kryptografie i programování webových aplikací. Po formální stránce se v práci vyskytuje několik překlepů a pravopisných chyb. Na druhou stranu oceňuji, že práce je napsaná v angličtině. V práci se místy vyskytují bezdůvodně velké mezery mezi jednotlivými odstavci (například na stranách 45-49). V teoretické části považuji za bezpředmětné pojednání o verzovacích systémech. Celkově práci hodnotím kladně a navrhuji ji k obhajobě s hodnocením A, 92 bodů.
eVSKP id 133507