TUZA, M. Návrh výroby upínacího přípravku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.
Posuzovaná bakalářská práce je zpracována v souladu se zadáním na výborné úrovni. Práce se mimo jiné zabývá zejména návrhem, rozborem, konstrukcí, výrobou a montáží univerzálního upínacího přípravku určeného pro malou domácí dílnu. Práce je rozdělena na dvě části – teoretickou a praktickou. Teoretická část práce je zaměřena na charakteristiku týkající se oblasti upínacích přípravků. Praktická část práce se zabývá tvorbou 3D modelu upínacího přípravku (počítačové modelování v parametrickém CAD programu SolidWorks, tvorbou výkresové dokumentace), volbou dostupného materiálu pro jednotlivé části přípravku a jeho výrobou pomocí běžných konvenčních strojů (konzolová frézka, hrotový soustruh, stolní vrtačka), CNC stroje a ručního hydraulického lisu. Poslední část práce je věnována celkovému sestavení prototypu upínacího přípravku, jak z dílů vyrobených technologií třískového obrábění, tak z dílů kupovaných (spojovací materiál), tepelného zpracování čelistí a dodatečné povrchové úpravy za účelem zamezení oxidace. V této části práce se student rovněž zamýšlí nad možnými návrhy na zlepšení upínacího přípravku. Práce je ukončena technicko-ekonomickým zhodnocením výroby prototypu upínacího přípravku (vyčíslení nákladů spojených s výrobou) s doporučením vlastní varianty řešení, včetně výsledného cenového a technického porovnání s obdobným přípravkem po provedeném rešeršním průzkumu. Student získával potřebné informace a podklady na pravidelných konzultacích a na různých školních pracovištích. Získané informace maximálně zužitkoval v předložené práci. Po grafické stránce je práce zpracována rovněž na výborné úrovni. Podklady potřebné pro svoji práci student čerpal z literárních, odborných a z elektronických zdrojů, o které se také opírá. Při řešení bakalářské práce postupoval student správně. Prezentované výsledky jsou přesvědčivé a jsou přehledně uspořádány pomocí obrázků a tabulek. Práce je přehledná a srozumitelná. Z výše uvedených skutečností vyplývá, že student splnil zadání v plném rozsahu, a proto doporučuji bakalářskou práci k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Autor na základě zadání navrhl jednoduchý univerzální připravek strojní svěrák pro vrtačku. V úvodní části se věnoval především teoretické rešerši problematiky univerzálních přípravků. Kapitola 1.2.3 se pravděpodobně měla jmenovat speciální přípravky. Rovněž nesouhlasím se zjednodušením, že speciální přípravky se uplatňují zejména při vrtání. V popisu by nemělo chybět jednoznačné ustavení obrobku. V praktické části je zbytečné podrobně popisovat kroky používání aplikace Solidworks. Některé z použitých dílů je vhodné koupit již hotové, ať se jedná o normalizované či nenormalizované, ale běžně hromadně vyráběné prvky (například rukojeť). V případě popisu výroby jednotlivých dílů bych očekával spíše technologický postup, než slovní popis. Autor splnil zadání a práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 124388