VROBEL, J. MEMS akcelerometr s mikrokontrolérem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2013.
Student měl za úkol navrhnout a zrealizovat mikrokontrolerový systém vybavený inteligentním MEMS akcelerometrem. V rámci bakalářské práce byl proveden literární průzkum, byla navržena celková koncepce a následně vytvořeno elektrické schéma zapojení systému. Student navrhnul desky plošných spojů, které následně osadil, oživil a otestoval jejich funkčnost. Student dále zrealizoval programové vybavení a navrhnul demonstrační úlohu krokoměru. Student postupoval velice samostatně a cílevědomě. V rámci práce vyžíval v nezbytné míře konzultací. Vlastní realizace je povedená a funkční. Student splnil zadání bakalářské práce a práci je možno doporučit k obhajobě.
Tato práce si bere za cíl využití MEMS akcelerometrů. Student měl za úkol navrhnout mikrokontrolérový systém pro ovládání tohoto senzoru. Práce je tedy zaměřena na návrh a tvorbu DPS a její osazení. Vybrání vhodných součástek a oživení celé desky. Závěrem této práce je obslužný program pro mikrokontrolér, který vyčítá data ze senzoru a zobrazuje je. Z formálního hlediska je tato práce naprosto v pořádku. Student volil rozumné rozložení kapitol i jejich číslování. Práce je čtivá a jednotlivé části na sebe plynule navazují. Malou výtku bych měl jen k seznamu citací, kde by mohli být odstraněny hypertextové odkazy. Práce je dělena do několika částí, ve kterých nás autor seznamuje se všemi úskalími a problematikou návrhu tohoto systému. V této práci mne nejvíce zaujala kapitola pět a sedm, kde student popisuje vyvinutý software. Zde jsou ukázky zdrojového kódu včetně blokových schémat. Velice kladně též hodnotím kapitolu 6.2.1, kde student zhodnocuje nedostatky návrhu DPS a zároveň ukazuje možná lepší řešení. V kapitole 6.2.2 je autorem ukázán originální krabička vytisknutá na 3D tiskárně. Myslím si, že této kapitole by neuškodil ilustrační obrázek 3D návrhu. V kapitole 7.2 nám autor ukazuje testy provedené s hotovým výrobkem. K této kapitole mám výhrady ohledně zobrazených grafů (viz. graf 7.7 až 7.11), které mohly být větší kvůli přehlednosti. Na této práci je vidět, že student prokázal své bakalářské schopnosti. I přesto, že se nepodařilo zprovoznit OLED panel student splnil zadání a doporučuji k obhajobě.
eVSKP id 66248