CAPOUŠEK, J. Konstrukční návrh řadicího mechanismu, určeného pro elektromobily [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2023.
Diplomová práce pana Capouška se zabývá návrhem řadicího mechanismu dvoustupňové převodovky, určené pro aplikaci v elektromobilech. Úkolem studenta bylo vytvořit řešení pro stávající zástavbu převodového ústrojí, jež byla dodána průmyslovým partnerem, přičemž jako dílčí milníky byly stanoveny koncepční návrhy, výsledný konstrukční návrh a následně výkresová dokumentace optimalizovaného konstrukčního návrhu. Student při plnění těchto cílů pracoval převážně sám a konzultací užíval spíše zřídka. Adekvátnost použitých metod považuji za přiměřenou, krom části, zabývající se numerickými simulacemi. Zde vidím, a byly zároveň diskutovány, rezervy již v oblasti nastavení okrajových podmínek simulace. Změny na základě společné diskuse se však již z časových důvodů nepodařilo realizovat. Práce je psána čtivou formou, s minimem gramatických a stylistických chyb, pozitivně hodnotím snahu tvorby vlastních obrázků i v rešeršní části. Cíle práce byly splněny.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | D | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Diplomová práce pana Capouška zpracovává tématiku řadicího mechanismu dvoustupňové převodovky určené pro elektromobily a předmětná část je obsažena na 62 stranách. V rešeršní části se student věnuje převodovým ústrojím pro elektromobil, a to primárně z pohledu koncepčních řešení a funkce komponent řadicího mechanismu. Jako ne příliš účelné naopak považuji informace o používaných elektromotorech, jež zabírají 9 stran a tvoří tak cca polovinu rešeršní části. V dalších krocích student přistupuje k vypracování celkem 5 koncepčních variant možného způsobu přenosu silových účinků ze zadaného aktuátoru na řadicí objímku. Tyto návrhy jsou zpracovány na povrchní úrovni bez využití detailních analytických výpočtů. Na základě vícekriteriálního hodnocení je vybrána optimální koncepční varianta, jež je následně zpracována po stránce konstrukční, přičemž klíčové rozměry byly navrženy dle detailních analytických výpočtů a následně modifikovány na základě výsledků numerických simulací, kdy byla vykonána deformačně-napěťová analýza sestavy řadicí vidličky a vodicí tyče. K této analýze mám nemalé výhrady a budu žádat o vysvětlení v rámci dotazů. Práce je psána čtivou formou bez významných pravopisných chyb a vysokou kvalitou vlastních obrázků. Cíle práce byly splněny, práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | D | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | D | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 145609