LICHNOVÁ, A. Studium antimutagenních vlastností vybraných druhů medů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2009.
Práce navazovala na problematiku řešenou v předchozím roce a byla zaměřena na sledování antimutagenních účinků různých druhů medu a na obsah aktivních látek zodpovědných za pozitivní biologické účinky medu. Součástí práce bylo i sledování dlouhodobých změn probíhajících v medu v průběhu skladování v definovaných podmínkách. Studentka zvládla rozsáhlou a experimentálně náročnou práci samostatně, se zájmem a zaujetím. V rámci práce bylo třeba optimalizovat řadu nových extrakčních a analytických technik (UV/VIS, HPLC/PDAm HPLC/RI, on-line LC/MS), přičemž diplomatka projevila vysokou míru experimentální zručnosti a praktických dovedností. Samostatně řešila dílčí úkoly, navrhovala nové postupy a optimalizace a aktivně rozvíjela téma. Diplomovu práci zpracovala samostatně, na vysoké formální i obsahové úrovni. Výstupy práce byly či budou v blízké době prezentovány na několika mezinárodních konferencích. Na základě uvedených skutečností doporučuji práci k obhajobě a hodnotím ji celkovou známkou "výborně" (A).
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Studium literatury a její zpracování | A | ||
Využití poznatků z literatury | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | A | ||
Využívání konzultací při řešení práce | A | ||
Celkový přístup k řešení úkolů | A |
Diplomová práce má 140 stran, 46 tabulek, 33 grafů a 17 příloh. Cíle práce a její vnitřní struktura odpovídají zadání práce. K práci mám pouze jednu připomínku - interpretace výsledků je díky jejich velkému množství nepřehledná. Na straně 60 uvádíte v kap. 4.1.6, že vzorky k analýze byly zakoupeny v roce 2007. Na str. 72 jsou uvedeny vzorky z roku 2009. Prosím o upřesnění, ve kterém roce byly vzorky zakoupeny a jak probíhala jejich následná analýza. Otázky: 1. Jakými analytickými metodami se dá poznat falšování medu? (str.23) 2. Jak souvisí metabolismus thiaminu s příjmem sacharidů? (str. 44) 3. Závisí antimutagenní a antioxidační vlastnosti medu na oblasti, ze které byl získán? Jak ovlivňuje kvalitu medu místo sběru?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Logické členění práce | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | B | ||
Využití literatury a její citace | A | ||
Úroveň jazykového zpracování | A | ||
Formální úroveň práce – celkový dojem | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | A |
eVSKP id 16557