KAPOUN, T. Návrh letounu pro zástavbu hybridní pohonné jednotky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2015.
V rámci Diplomové práce měl student za úkol zpracovat návrh zástavby hybridního pohonu do zvoleného, již existujícího letounu. Pohonná jednotka byla zvolena jako kombinace pístového motoru a baterii v tzv. paralelním uspořádání. Příkladů podobných řešení není mnoho a diplomant musel udělat rozsáhlou literární analýzu. Tato část je zpracována dobře. Diplomant se pak zaměřil na výběr pístového motoru a schematické uspořádání celé pohonné soustavy do letounu KP 2U Sova. Na detailní řešení zastavby, i z časových důvodů, v plné míře nedošlo. To se týká i výpočtu pořebných výkonů a detailnějšího rozboru funkce celé soustavy v jednotlivých fázích letu. Práce tvoří úvodní část řešení varianty pohonu letounu v hybridní koncepci a novost a netradičnost řešení je třeba brát do úvahy i při hodnocení DP.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | D | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Diplomová práce s názvem „Návrh letounu pro zástavbu hybridní pohonné jednotky“ se zabývá koncepčním návrhem hybridní pohonné jednotky pro letoun KP 2U Sova. Práce je rozdělena do 11 kapitol. Po úvodu autor popisuje netradiční pohony používané v letectví a některé experimentální letouny. V dalších kapitolách autor navrhuje použití paralelního uspořádání pohonu a provádí návrh jednotlivých komponent pohonu. Práce obsahuje návrh akumulátoru vzhledem k výkonovým požadavkům, avšak není doplněn výpočtem délky vzletu a přistání. Kapitola 9.8 obsahuje návrh motorového lože pro uchycení obou motorů. Závěr práce obsahuje finanční rozvahu nad použitím hybridního pohonu. V diplomové práci sice autor provádí výběr komponent pohonu, ale v práci chybí k těmto výběrům data a technické parametry srovnávaných komponent pohonu (viz. výběr akumulátorů, motorů a nabíječek). U části zabývající se návrhem motorového lože, by bylo vhodné práci doplnit i výpočtem zatížení a jeho pevnostní kontrolou. Práce mohla být také doplněna o návrh kontejnerů na akumulátory, včetně jejich uchycení v trupu letounu. Práce splnila požadavky zadání i všechny formální náležitosti a proto ji doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | D | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | E | ||
Vlastní přínos a originalita | D | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | D | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 83946