SANETRIK, Š. Řídicí elektronika pro monopost Formula Student [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2021.
Předmětem předložené práce bylo navrhnout a realizovat inovované řízení spojky, spočívající v převodu manuálního ovládání na automatické, a nový elektronický volant pro monopost soutěže Formula Student. Nový způsob řízení má zabránit prokluzům kol a zlepšit čas monopostu v disciplíně akcelerace. Cílem inovace volantu pak je zlepšit pilotovi přehled parametrů a zjednodušit řazení převodových stupňů. Navržené části jsou mezi sebou propojeny a přímo spolupracují při ovládání monopostu. Student v úvodu práce definoval požadavky dílčí části systému a na základě těchto požadavků provedl jejich návrh, realizaci a testování. Elektronická část systému je sestavena z několika řídicích a komunikačních desek převádějících data mezi senzory a aktuátory a provádějících řízení. Softwarová část obsahuje programy pro mikrokontroléry a počítačovou aplikaci pro analýzu naměřených dat a nastavování parametrů v průběhu soutěže. Diplomand v rámci práce vytvořil velice precizní mechanickou konstrukci volantu a krabičku pro kontrolér spojky. Řízení prokluzu je realizováno pomocí PID regulátoru. Při návrhu regulátoru student využil modelování v prostředí Simscape a na základě modelu nastavil parametry regulátoru a vytvořil podklad pro porovnání účinnosti nové regulace prokluzu. Vzhledem k velice omezeným možnostem provádět pokusy a měření v roce 2020 i 2021 bylo provedeno pouze jedno měření krátce před odevzdáním diplomové práce. Kvůli poruše na vozidle a nemožnosti jejího odstranění na testovací ploše nebylo možné vyhodnotit všechna data. Ze simulací a dostupných naměřených dat ale vyplývá, že systém je plně funkční a v závodu bude využit. Technickou realizaci složitého systému a přístup studenta k práci hodnotím kladně. I přes nemožnost průběžně pracovat v dílnách, laboratořích a na testovacím okruhu kvůli jejich uzavření student pracoval průběžně z domova a připravoval se na závěrečné testování. Po formální stránce mohl být text diplomové práce zpracován pečlivěji. Vzhledem k rozsahu a kvalitě řešení i přes nedostatky ve zpracování textu uděluji hodnocení stupněm A s počtem bodů 90.
Student Bc. Štefan Sanetrik vypracoval diplomovou práci na téma „Řídicí elektronika pro monopost Formula Student“. Práce je rozdělena mimo úvod a závěr do šesti kapitol. První dvě kapitoly tvoří teoretický rozbor (12 stran) v navazujících kapitolách je prezentováno technické řešení (45 stran). Práce je doplněna o několik příloh, které jsou všechny součástí hlavního dokumentu. Formální stránka práce je zpracována na dobré úrovni, autorovi bych ale vytknul následující. Chybějící číslování rovnic, popis obrázků zarovnaný na levou stranu, a bez použití symbolu dvojtečky, jednotky u čísel bez mezer a používaní schématických značek mimo normu EU (rezistory). Po stránce technického řešení není studentovi co vytknout, a je zde patrné velké množství odvedené práce. Předložené řešení je přínosné a je možné jej dále rozšiřovat. Protože se jedná o práci na dlouhodobém studentském projektu, musel student během řešení účinně spolupracovat s dalšími studenty. Student vhodně pracuje s doporučenou literaturou (pouze osm zdrojů), v použitých zdrojích převládají on-line citace (celkem 7). Předložená práce ukazuje, že se student zmíněné problematice důkladně věnoval a rozumí jí. Navrhuji proto práci k obhajobě a převážně z důvodu formálních nedostatků hodnotím práci 85 body.
eVSKP id 134971